VESTI   NAJAVE   O NAMA   BANDS & ARTISTS   VODIČ/GUIDE [pdf]   MAGAZIN ETNOUMLJE   EDUKACIJA   PROJEKTI   RETNIK FESTIVAL

WORLD MUSIC SAMIT   WMAS RECORDS & DISTRIBUTION   SWM INTERNET POTKAST RADIO   ARHIV SRPSKE WORLD MUSIC

FESTIVALI    RECENZIJE   INTERVJUI   ISTORIJA [pdf]    NAGRADA    NEWSLETTER    FREE DOWNLOAD    LINKOVI    CONTACT    ENGLISH    YOUTUBE    FACEBOOK

Aktuelni projekti

REGISTRACIJA SRPSKIH WORLD MUSIC SASTAVA I UMETNIKA (Preuzmite formular za registraciju)
Registracija je od izuzetne važnosti i u korist je World Music stvaralaca u Srbiji. Registracija podrazumeva prijavljivanje određenih podataka o sastavu odnosno umetniku. Ovi podaci se dalje prosleđuju u Centralnu bazu podataka koja je dostupna svim interesentima za srpsko World Music stvaralaštvo. Registracija i Centralna baza podataka se uređuju po principima organizacije World Music Denmark. Ciljevi registracije su brojni: Sagledavanje opšte situacije World Music scene u Srbiji, Centralna baza na Internetu, pružanje neophodne pomoći stvaraocima i dr. Više>>

WMAS RECORDS
Diskografska kuća WMAS Records osnovana je 2007. godine (etiketa „World music asocijacije Srbije”) sa ciljem da promoviše world music izdanja iz Srbije. Osnivač etikete je Oliver Đorđević. Izdanja WMAS Records-a se objavljuju uz magazin „Etnoumlje” i zasebno. Sva izdanja su u potpunosti neprofitna i namenjena su prevashodno za promotivne svrhe. Sekundarni cilj postojanja etikete je sačuvati trag u vremenu za generacije koje dolaze, i objaviti snimke koji inače nikada ne bi bili objavljeni, a to zavređuju. Pojedina izdanja mogu se preuzeti na portalu SWM Internet radija u formi potkasta. WMAS Records objavljuje male tiraže najrazličitijih snimaka - od studijskih, preko koncertnih, do demo snimaka.  Više>> 

ARHIV (FONOTEKA) SRPSKE WORLD MUSIC
World Music Asocijacija Srbije osniva Arhivu (Fonoteku) celokupnog World Music stvaralaštva u Srbiji po ugledu na slične fonoteke u drugim državama. Sa nadom da ćete nas podržati u našim naporima da sačuvamo za budućnost audio i video zapise srpskog World Music stvaralaštva, pozivamo sve World Music sastave u Srbiji da nam dostave sva svoja izdanja. Više>>

gramofon.jpg
POMOZITE U SAKUPLJANJU
PODATAKA ZA
WORLD MUSIC
ARHIV

Najave koncerata, festivala, promocija, tribina i druga obaveštenja


Šaljite nam informacije!

Poštovani, prostor koji sledi je namenjen za najave i izveštaje sa festivala, koncerata, promocija novih albuma i ostalih vesti, kao i za sve druge korisne informacije koje se tiču rada world music sastava u Srbiji i ovdašnje world music scene. Informacije i fotografije nam šaljite na imejl: etnoumlje@yahoo.com

Beogradski letnji festival – BELEF 2017: Leti kulturno

Pod sloganom „Leti kulturno“ od 23. juna do 23. jula biće organizovan Beogradski letnji festival – BELEF 2017, pod pokroviteljstvom Grada Beograda.
Ova manifestacija održava se po 26. put u srpskoj prestonici i na pravi način odražava duh Beograda. Najavljen je bogat program, sa nikad većim brojem kulturnim dešavanja.
BELEF 2017 će biti poseban i po nastupu Bajage i Instruktora, Sanje Ilić i grupe Balkanika, a nastupiće i gosti iz Indije sa nekoliko programa.
Umetnički direktor festivala Aleksandar Ilić pozvao je građane da deo leta provedu na BELEF-u i najavio je raznolik program. On je izrazio zadovoljstvo da se posle dugo vremena umetnička igra, performans, kao i veliki broj izložbi vraća na festival. Takođe je dodao da će se program odvijati na nekoliko lokacija, poput SKC-a, Narodnog pozorišta i Kuće legata. (danubeogradu.rs)

s vremena na vreme

BELEF 2017 – program

Petak, 23. jun (21.00) – Bašta SKC
Sanja Ilić i Balkanika
Cena ulaznice: 600 RSD

Sanja Ilić i Balkanika je muzički sastav, osnovan 2000. godine, koji je silovitom brzinom stekao svetsku popularnost. Aleksandar Sanja Ilić jedan od najuspešnijih kompozitora raznovrsnih muzičkih žanrova u Srbiji i bivšoj Jugoslaviji, okupio je u novoj postavi Balkanike, pored čuvenog profesora Ljube Dimitrijevića, koji je tu od osnivanja, mlade, poznate i talentovane muzičare koji sviraju drevne balkanske instrumente, u specifičnoj formaciji rok-benda. Grupa se sastoji od 10 muzičara. Dva ženska etno-vokala i jedan muški rok-vokal koji, u kombinaciji sa tvrdim elektronskim zvukom i drevnim balkanskim instrumentima, postižu fantastičan, moderan i originalan zvuk za koji se slobodno može reći da je bez ekvivalenta ne samo na Balkanu već i na svetskoj muzičkoj sceni. U poslednje dve godine Balkanika je imala preko 100 koncerata na svim kontinentima.

s vremena na vreme

Nedelja, 25. jun (11.00) – Bašta SKC
Interaktivni koncert – Dečija muzička radionice
Ulaz slobodan

Prvi put ove godine deca imaju priliku da u okviru našeg najznačajnijeg gradskog festivala – BELEF 2017, učestvuju u muzičkim radionicama. U pitanju je interaktivni koncert u kome učestvuju i deca iz publike, zajedno sa decom koja će nastupiti. Ponavljajući zadati ritam, muzičke igre i pevajući zajedno, stvara se interakcija i odlična povezanost izmedju svih prisutnih. Forma ovakvih koncerata dešava se prvi put kod nas i za sve prisutne ovo će biti novo iskustvo. Biće veoma zabavno i za roditelje, bake i deke… koji dovedu svoju decu, s obzirom da će tako i oni aktivno postati deo ovog programa.
Trajanje programa: 60 minuta

Nedelja, 25. jun (21.00) – Bašta SKC
Modna revija Suzane Perić: Ples po oblacima
Ulaz slobodan

Nova kolekcija za proleće i leto modne dizajnerke Suzane Perić predstavlja pasoš za sve životne destinacije. Jedna od naših najpoznatijih kreatorki otkrila je i da je novom kolekcijom, želela da kreira haljine u kojima će se žene osećati moćno, zavodljivo, poželjno i sigurno u svakoj situaciji. „Ples po oblacima“ već samim imenom otkriva dozu sofisticiranosti i glamura, koju nova kolekcija za proleće i leto donosi. Novi modeli Suzane Perić su prefinjeni, elegantni i u nežnim tonovima, ističući ženstvenost u prvi plan.

Ponedeljak, 26. jun (21.00) – Narodno pozorište, scena „Raša Plaović“
IUI Transition Dance company – Nušić triptih
Ulaz slobodan

Plesni projekat Nušić Triptih premijerno će biti izveden 26. juna. Ovo originalno plesno tumačenje Nušića čine tri savremene plesne koreografije tri veoma značajna i respektabilna domaća i evropska koreografa: Isidora Stanišić (Srbija) s delom Ožalošćena porodica; Maša Kolar (Hrvatska) s delom Gospođa Ministarka i Maćiej Kuzminski (Poljska) s delom Pokojnik. Koreografije predstavljaju istraživanja umetnika u preoblikovanju dramskog teksta jednog od najznačajnijih komediografa Branislava Nušića u savremene izvođačke umetnosti. Rukovodeći se temama koje je Branislav Nušić u svojim delima obrađivao na jedinstven način, koreografi u svojim delima preispituju odnose koji se tiču svakodnevice savremenog društva, malograđanskog duha, amoralnosti i laži, korumpiranosti, koristoljublja, neukusa, neprilagođenosti i nesigurne egzistencije. Svaki koreograf ponaosob istražuje adekvatan scenski izraz i igrački vokabular koji na najdirektniji način komunicira sa paradoksom savremenog sveta i ukazuje na aktuelnost tema koje je Nušić obrađivao u svojim delima. Plesni spektakl „Nušić triptih“ čine tri dela, razdvojena s dve pauze a u ukupnom trajanju do dva časa.

Utorak, 27. jun (21.00) – Bašta SKC
Koncert Alba Molina i Rikardo Moreno, Španija i grupe Kal
Cena ulaznice: 500 RSD

Alba Molina je poznata španska flamenko, džez i bluz pevačica i model. Izuzetnog muzičkog talenta, vrlo specifične boje glasa i sjajne vokalne tehnike, u svom stvaralaštvu kombinovala je različite stilove poput popa, hip hopa, bolera, brazilskih i karipskih ritmova, džeza i flamenka. Stoga je kritika naziva „zvučnim univerzumom“ koji je teško uklopiti u određeni žanr, imajući u vidu njen muzički put i neumorno umetničko angažovanje. Alba potiče iz slavne muzičke porodice. Otac Manuel Molina je čuveni flamenko gitarista, po kojem je snimljen i film „Kralj gitare“, a majka Manuela Montoja je poznata flamenko plesačica i pevačica. Ovaj slavni par, nastupao je pod imenom „Lole y Manuel“ i tokom 70-tih godina bili su najpopularniji flamenko umetnici u Španiji. Svetsku slavu doživeli su nakon što se njihova pesma „Tu Mirá” našla u Tarantinovom filmu „Kill Bill 2“. Albu će na koncertu pratiti Rikardo Moreno, jedan od najpoznatijih flamenko i džez kompozitora i gitarista Španije.
Kal je urbani romski bend iz predgrađa Beograda. Muzički stil koji je ovaj bend kreirao zapadni kritičari su nazvali Rock’n”Roma i to svakako najbolje oslikava njihovu muziku. Od 2006-te godine, kada su otpočeli svoju karijeru, do sada, u inostranstvu su odsvirali preko 600 koncerata. Nastupali su na najznačajnijim domaćim, evropskim i svetskim festivalima i postigli zavidnu evropsku karijeru. Dovoljno je reći da su svirali na festivalima poput Roskildea u Danskoj, FUSION Festivala u Berlinu, Pepsi Siget Festivala u Budimpešti kao i na domaćem EXIT Festivalu.

Utorak, 27. jun (19.00) – Institut Servantes
„Romski život“ – izložba, u saradnji sa Institutom Servantes
Ulaz slobodan

Sreda, 28. jun (20.00) – Skupština grada Beograda
Resital Vladimira Gligorića: Klavirska dela Vasilija Mokranjca
Ulaz slobodan

Za svoj prvi nastup na BELEF-u pijanista Vladimir Gligorić odabrao je program sa klavirskim delima jednog od najznačajnijih srpskih kompozitora – Vasilija Mokranjca (1923-1984). Na jednočasovnom resitalu Gligorić će beogradskoj publici predstaviti kompozitorov rani opus (Menuet), a zatim preko kompozicija obojenih nacionalnim stilom (Fragmenti, Šest igara, Etide), resital zaokružiti sa delima iz poslednjeg, neo-impresionističkog stvaralačkog perioda kompozitora, (Intime, Odjeci, Preludijumi, Preludijum).

Četvrtak, 29. jun (21.00) – Velika sala SKC
Koreodrama DDT-a – Dance Macabre
Cena ulaznice: 300 RSD

Savremena plesna predstava „Dance Macabre“ inspirisana je istorijom i hrabrošću srpskog naroda i srpskih vojnika za vreme Prvog svetskog rata i pesmom „Plava grobnica“ Milutina Bojića. Upravo ta pesma, kao i ova predstava posvećena je srpskim vojnicima, koji su zbog iscrpljenosti, umora i bolesti, svoj život završili daleko od svoje otadžbine. Njihova mrtva tela su bačena u Jonsko more, bez groba, bez krsta, bez spomenika, jer na grčkom ostrvu Vido nije bilo dovoljno mesta za njihove grobove. Sedam igrača, koji zajedno sa koreografima Tijanom Malek i Draganom Stanisavljević sto godina kasnije svojom igrom odaju počast hrabrim srpskim vojnicima su Mila Stijak, Katarina Stojković, Luka Stojković, Jakša Filipovac, Branko Mitrović, Stefan Veselinović i Sava Vidicki.
Plesni projekat Danse Macabre imao je svoju premijeru u Kulturnom centru Pančeva, 8. decembra 2016. godine.
Produkcija: DDT- kreativni centar za pokret
Koreografija: Tijana Malek i Dragana Stanisavljević

Petak, 30. jun (21.00) – Bašta SKC
Koncert „Koncert radosti“ – Duvački orkestar i rok bend i Orkestar škole za muzičke talente iz Ćuprije, solista Dragan Đorđević, violončelo, dirigent: Aleksandar Sedlar
Cena ulaznice: 300 RSD

Dragan Đorđević, violončelo
Duvački orkestar i rok bend i Orkestar škole za muzičke talente iz Ćuprije,
Dirigent: Aleksandar Sedlar
Ne propustite beogradsku premijeru najintrigantnijeg dela 20.veka!
Program:
Volfgang Amadeus Mocart
Simfonija br. 29 u A-duru K. 201/186a (1774)
Allegro moderato
Andante
Menuetto: Allegretto – Trio
Allegro con spirito

Fridrih Gulda (1930-2000)
Koncert za violončelo i duvački orkestar (1980)
Overture
Idyll
Cadenza
Menuett
Finale alla marcia

Subota, 1. jul (21.00) – Bašta SKC
Kriyative Theatre Trust, Indija – Tamo gde senka nestaje
u saradnji sa Ambasadom Indije
Cena ulaznice: 300 RSD

Članovi pozorišne trupe „Kriyative Theatre Trust“ iz Indije u saradnji sa srpskim performerom Krisitijanom Al Droubijem izvode predstavu „Tamo gde senka nestaje“ koja predstavlja savremenu interpretaciju epske priče. Ona spaja folklorne tradicije raznih delova sveta u jednom komadu. Tekst putuje kroz mitove i istoriju, zajedničku svim kulturama, pokazujući kako su se mitovi pretvarali u istoriju i oblikovali moralno biće društava širom sveta. Povod je konkretno južnoazijski ep, ali vrlo brzo predstava pronalazi priče koje postoje i u Srbiji i u drugim kulturama, postepeno se razvijajući u mnogo kompleksnije slojeve društveno – političkih pitanja prošlosti i sadašnjosti, odnosa ličnog i političkog, preispitujući ideje dužnosti, verovanja, odanosti, patriotizma, patrijarhata. Mnogo je pitanja koja teraju na razmišljanje, šokiraju i provociraju.
Na vešt način, publika biva uvučena u predstavu, ostajući u pojedinim trenucima u nedoumici da li su stvari koje se na sceni dešavaju slučajne ili namerne, jer je mnogo nadrealnih momenata od kojih je satkana predstava.
Predstava se izvodi na engleskom jeziku.
Trajanje: 75 minuta
Autor: Šrikant Rao
Igraju: Lakšmi Čandrašekar, Priti Baradvadž, Kristijan Al Droubi, Vinaja Čandra.

Subota, 1. jul (11.00) – Bašta SKC
Dečija predstava Cvetina Aničića – Vitamini zdravi fini
Ulaz slobodan

Predstava koja nas uvodi u svet vitamina i zdrave ishrane. Kuvar Cvetin priča svoje dogodovštine i kako je postao najpoznatiji i najbolji kuvar na svetu. Njegova specijalnost je kuvanje za zmajeve. On zna sve recepte zmajevih jela. Parola je jasna: „Jedi zdravo, ako želiš snagu i visinu zmaja!“ Deca kroz predstavu, punu humora i muzike, uče važnost vitamina i minerala.
Predstava traje 35 minuta.
Autor predstave: Cvetin Aničić, diplomirani glumac lutkar, reditelj.

Nedelja, 2. jul (21.00) – Bašta SKC
Sto godina džeza – koncert Beogradskog diksilend orkestra
Cena ulaznice: 500 RSD

Jedinstveni muzički ansambl ove vrste na čitavom Balkanu, osmočlani „Beogradski diksilend orkestar“ koncertom „100 godina džeza“ publiku vodi na jedno čarobno, imaginarno krstarenje parobrodom, na kojem izvode probrane i najpopularnije kompozicije sa početka 20. veka, u to doba pisane kao muzika za ples, među kojima su i „New York, New York“, „La Vie en Rose“, „St. Louis Blues“, „Sentimental Journey“.
Uz članove orkestra, na sceni je i 12 izuzetnih plesača, članova plesnog ansambla „The Dixie Dance Show”, a njihov čarlston, fokstrot i druge okretni plesovi sa početka 20. veka u potpunosti donose atmosferu čuvenog američkog music hall-a..

Ponedeljak, 3. jul (21.00) – Bašta SKC
Muzička predstava „DA i RE“
Cena ulaznice: 300 RSD

Predstava je nastala iz tehnike „telesnih perkusija“ (body percussion) u kojoj je telo ritmički instrument. Dvojac grupe „Alice in WonderBand“, koji čine Ana Vrbaški i Marko Dinjaški, izvodi sopstvene aranžmane Smaka, Bitlsa, Princa, starih narodnih, kao i autorskih pesama. Svako izvođenje donosi nešto novo, a u intermecima između kompozicija akteri istom tehnikom, koristeći telo kao instrument, donose muzičko-pozorišne skečeve sa puno humora
Trajanje: 40 minuta
Režija i pokret: Višnja Obradović
Igraju: Ana Vrbaški, Marko Dinjaški

Utorak, 4. jul (21.00) – Bašta SKC
Dah teatar – Žene Dade
Cena ulaznice: 300 RSD

Režija i koncept: Dijana Milošević
Igraju: Evgenija Eškina Kovačević, Aleksandra Jelić, Ivana Milenović Popović, Ivana Milovanović, Ivan Nikolić
Muzičari: Nemanja Ajdačić, Uglješa Majdevac
Ko su bile i zašto su zaboravljene velike umetnice, članice umetničkog pokreta Dadaizam? Tako se u najkraćem može opisati tema pozorišne instalacije i predstave „Žene Dade“ u izvođenju Dah Teatra.

Sreda, 5. jul (21.00) – Bašta SKC
Koncert Ivana Bosiljčića „Par stihova za nas“

Nedelja, 9. jul (21.00) – Velika sala SKC-a
Munir Sajid, Egipat: „Navah“, koreodrama

Ponedeljak, 10. jul (20.00) – Skupština grada Beograda,
MOTO – „Muzika bez granica“

Utorak, 11. jul (21.00) – Bašta SKC
Predstava: Udaj se muški
Cena ulaznice: 300 RSD

Tekst: Dunja Petrović
Režija: Marija Lipkovski
U središtu ovog komada je priprema venčanja, te različiti pogledi na to kakva svadba treba da bude, zadovoljavajući uslov da bude i tradicionalna i moderna. Ovo je priča o svim našim ljudima, jer njih najbolje poznajemo. Neobična komedija situacije, bez vulgarnosti i psovki, posvećena je svim našim prijateljstvima, izneverenim nadama i svim našim praštanjima.
Igraju: Stefan Uroš Tešić, Aleksandar Jovanović, Predrag Kotur, Miloš Đorđević, Snežana Savić, Ratko Tankosić.

Utorak, 11. jul – ponedeljak, 17. jul – galerijski prostori SKC-a
Performans: Snežana i sedam smrtnih grehova
Ulaz slobodan

Projekat „Snežana i sedam smrtnih grehova“ predstavlja sedmodnevni ciklus performansa koji će umetnica Snežana Arnautović Stjepanović izvesti sa eminentnim umetnicima iz oblasti vizuelnih i izvođačkih umetnosti. Umetnica će zajedno sa svojim kolegama izvoditi performanse koji se tiču preispitivanja pojavnosti smrtnih grehova i uzajamnog odnosa u umetničkom činu. Svaki greh će biti razmatran ponaosob, tačnije, svaki umetnik će obrađivati po jedan smrtni greh, koji će zajedno sa umetnicom kreirati i izvesti, svako u svojoj oblasti delovanja.
Cilj ovog projekta je usmeren na preispitivanje društvenih vrednosti kroz istraživanje i proces koji je svojstven umetnosti performans arta, koji se ostvaruje komunikacijom sa umetnicima koji su započeli njegovu praksu u Srbiji i sa umetnicima mlađe generacije koji neguju performans u različitim formama.

Sreda, 12. jul (21.00) – Bašta SKC
Koncert: Femi Kuti
Cena: uskoro će biti objavljeno

Sreda, 12. jul (19.00) – Kuća legata, Knez Mihailova 46
Otvaranje izložbe Silvane Ručnov „Kaligrafija – tradicionalno, moderno, savremeno“
Ulaz slobodan.
U Kući legata predstavljena je postavka u pet celina: tri u naslovu navedene celine i dve koje ih uporedo prate, asemic writing i primenjena. Tehnike koje je autorka koristila u radu su od klasičnih (vezano za kaligrafiju) – mastilo, papir, pergament… preko slikarskih – akvarel, akrilik, pastel… do digitalnih, konceptualnih radova vezano za savremenu celinu.
Sama postavka izložbe je dobrim delom nekonvencionalna i prostor u kome je izložena direktno je uticao na konačnu postavku diktirajuči svojim celinama i samo dinamiku izložbe.

Četvrtak, 13. jul (21.00) – Bašta SKC
Koncert grupe The Bestbeat
Cena ulaznice: 500 RSD

The Bestbeat je Beatles tribjut bend nastao 2005. godine, sa ciljem da podseti publiku na najveći bend XX veka. Bestbeat nastupa na instrumentima i pojačalima kakve su koristili Beatlesi, u vernim reprodukcijama kostima iz različitih faza karijere, sa prepoznatljivim frizurama, a same kompozicije se izvode u originalnim aranžmanima i tonalitetima, kao da su u pitanju dela klasične muzike.
Trajanje: 75 minuta.

Petak, 14. jul (21.00) – Bašta SKC
Pokretna instalacija Teatra Mimart
Cena ulaznice: 300 RSD
Trajanje: oko 30-40 minuta
Koncept: Nela Antonović
Učesnici: članovi i saradnici Teatra Mimart
Koncept pokretnih skulptura je zasnovan na ideji zidnog reljefa, skulpturske metode obrade kamena. Konceptualno mišljenje fokusira nas na vanvremensko poimanje života umetnika, na kruženja u prirodi, na umetnikovu percepciju u odnosu na publiku. Performans je abreakcija na živote umetnika performansa ovde i sada, ali i na one koje smo zaboravili, kao metafora na značajne ljude kojima se rade spomenici i reljefi u kamenu. Transmedijalni pristup donosi drugačiji pogled na život, stvralačku energiju i delo, kroz participaciju svih učesnika.

Nedelja, 16. jul (21.00) – Velika sala SKC
Koncert Svetskog omladinskog hora, Mađarska

Utorak, 18. jul (21.00) – Bašta SKC
Koncert benda Šinobusi
Cena ulaznice: 500 RSD

Novosadski Šinobusi, u duhu svog prepoznatljivog imena, prevalili su za proteklih petnaest godina zamašan put po stvaralačkim i životnim šinama. Namirili su veliku kilometražu, svirajući uzduž i popreko, u ritmu i u slavu čistokrvnog bluza i rokenrola, menjajući se sa iskustvom svake nove stanice – i tako autorski, izvođački i prostoljudski sazrevali u jednom postojanom kontinuitetu kakvom je teško pronaći pandan na savremenoj srpskoj muzičkoj sceni. Albumi koje su do sada snimili jesu stvaralački znakovi koje su ostavljali. (Iz recenzije Miloša Zubca)
Trajanje: 60 minuta

Sreda, 19. jul (20.00) – Skupština grada Beograda
Koncert Jasmine Trumbetaš: Robert Šuman – Ljubav i život žene
Ulaz slobodan.

Nedelja, 23. jul (21.00) – Bašta SKC
Koncert Bajage i Instruktora
Cena ulaznice: 1200 RSD

Svečano zatvaranje 26. BELEF-a

Ovogodišnji 26. BELEF biće završen na spektakularan način, koncertom Bajage i Instruktora. Obožavaoci jednog od najvećih bendova na prostoru bivše Jugoslavije dobiće, na taj način, priliku da uz omiljene pesme, posle niza velikih beogradskih koncerata u poslednjih desetak godina, poput onih u Kombank Areni, Sava centru, na Kalemegdanu, sada uživaju u drugačijem, malo intimnijem ambijentu.
Momčilo Bajagić se, interesantno, dao u pregled mesečevih mena za 2017. godinu. Pošto je 23. jula mlad mesec, predlog koncert je, na njegov predlog, nazvan „Mesec je mlad, a noć je vrela“, po početnim stihovima legendarne balade „Poljubi me“, sa prvog albuma „Pozitivna geografija“ (1984).
Bajaga, Loki, Žika, Cvele, Čeda i Kića ovaj put će na zanimljiv, drugačiji način uvući publiku u letnji, romantični koncert, koji će se sigurno, dugo pamtiti.

PRVI PUT U SRBIJI! DROPKICK MURPHYS


Na njihovim koncertima publika horski peva, atmosfera je gotovo fudbalska, a pozitivna energija koju bend isporuči sa bine prosto je neverovatna. Jedan od najvećih aktuelnih punk bendova na svetu - DROPKICK MURPHYS konačno dolazi u Srbiju!

U sklopu evropske turneje kojom obeležavaju dve decenije postojanja majstori iz Bostona posetiće Beograd. Koncert će biti održan u sredu 8. februara 2017. u Domu omladine Beograda. Na ovoj turneji pratiće ih legendarni hardcore sastav SLAPSHOT koji sami članovi Dropkick Murphysa navode kao jedne od uzora iz mladosti. Slapshot je u dva navrata svirao u Beogradu, daleke 1992, kao i dve decenije kasnije, ali nema sumnje da će se ovaj njihov nastup u mnogome razlikovati od prethodna dva, obzirom da će Choke i ostatak ekipe nastupiti na velikoj sceni i pred definitivno mnogo više publike.

Dropkick Murphys nastali su 1996. godine svirajući punk rock sa elemetima irskog folka. Prvi put šira javnost saznala je za njih naredne godine kada ih je prijateljski bostonski ska-punk bend Mighty Mighty Bosstones poveo na turneju kojim je promovisao svoj tada akuelni album “Let’s Face It”. Nedugo zatim i Dropkick Murphys objavljuju svoj album prvenac “Do Or Die” koji je bio pravo osveženje na pomalo monotonoj američkoj punk sceni. Album je producirao Lars Frederiksen iz Rancida a iza benda staje izdavačka kuća “Hellcat Records”. Kada je originalnog pevača Mike McColgana (gledali smo ga kao frontmena Street Dogs na Exitu 2012) ubrzo zatim zamenio Al Barr iz sastava Bruisers, mnogi su bili skeptični pomislivši “neće to više biti to”. Već naredna ploča “The Gang’s All Here” pokazala je upravo suprotno, obzirom da je svetska popularnost Dropkick Murphysa rapidno porasla. Bend se i dalje držao punk rocka sa primetno više upliva elemenata irskog folka. Uveliko u to vreme velike koncertne sale bile su rasprodate na tradicionalnim St.Patrick’s Day vikendima.

Na narednom albumu „Sing Loud Sing Proud“ koji se pojavio 2001. godine zvuci tradicionalnih irskih instrumenata (mandolina, gajde, harmonika, frula) učinili su da Dropkick Murphys postane svetska atrakcija i predvodnik takozvanog Celtic punk zvuka.

Singl „Tessie“ iz 2004. vinuo je Dropkick u orbitu. Bio je to prvi njihov mainstream hit, koji se vrteo i veoma visoko kotirao na raznim svetskim top listama. Album iz naredne godine „The Warrior’s Code“ sa velikim hitom „I’m Shipping Up To Boston“ bio je poslednji objavljen za Hellcat. Naredna tri, objavili su za sopstvenu „Born&bred“ etiketu. Božićna evropska turneja sa legendarnim The Pogues, približila je Dropkick Murphys i publici koja nije isključivo iz punk priče.

Ulaznice po promo ceni možete kupiti od utorka 1. novembra za samo 2000 dinara na svim prodajnim mestima mreže Gigstix i Eventim, u Fenixu i na blagajni Doma Omladine, kao i na sajtovima www.gigstix.com i www.eventim.rs. Nakon rasprodaje ograničenog kontigenta, cena ulaznice će iznositi 2500 dinara, dok će se na dan koncerta ulaznice moći kupiti za 3000 dinara.

Dropkick Murphys
 
 

Ženski hor bugarskog nacionalnog folklornog ansambla „Filip Kutev” na Kolarcu, 21. decembra


Malo je ljubitelja muzike koji danas nisu ushićeni interpretacijama bugarske narodne muzike, ali je zapravo 1951. godine Filip Kutev, kao retko ko, bio taj koji se odvažio da ostvari svoj dugogodišnji san, ujedinjavajući na sceni sve segmente bogate folklorne tradicije svoje zemlje. Kutev je stvorio ansambl kako bi spojio bogato nasleđe bugarskih narodnih pesama i tradicionalnih igara sa harmonijama i aranžmanima koji potenciraju predivne boje i tembrove zvukova i nepravilne ritmove.

Članovi ansambla su prvobitno birani iz najmanjih sela širom Bugarske, a prvi nastup Ansambla održan je u Sofiji već naredne, 1952. godine. Specifična boja i način postizanja zvuka kod bugarskih glasova, po prvi put u istoriji profesionalnih horova, postigla je impresivan i zadivljujući efekat na publiku.

Bugarska pevačica Neli Andreeva je rođena u selu Narečen u Rodopskim planinama. Pre nego što je otkrila da je pevanje njen pravi poziv, svirala je klavir i gitaru. Od 1966. godine, Neli živi u Sofiji i sarađuje sa čuvenim Filip Kutev ansamblom gde je trenutno prvi solista.

Neli Andreeva će nastpiti kao jedna od solistkinja sa Ženskim horom Bugarskog nacionalnog folklornog ansambla „Filip Kutev”  u sredu, 21. decembra 2016. godine u 20.00 na Kolarcu. Hor „Filp Kutev” bio je jedan od četiri hora koji su se pojavili na izdanju “Misterije bugarskih glasova” iz 1989, kada su i dobili Gremi nagradu.

Karte su u prodaji na blagajni Kolarca: 600, 800 i 1000 din.

bugarski hor
 

Koncert grupe “S vremena na vreme” u Mikser House-u, 23. decembra


Nakon nekoliko godina iščekivanja, ponovno okupljanje čuvene beogradske grupe “S vremena na vreme” zakazano je za 23. decembar, kada će pred domaćom publikom nastupiti u Mikser House-u!

Četiri gitare, četiri glasa, Miomir Đukić Miki, Vojislav Đukić Koki, Asim Sarvan i Ljubomir Ninković, utemeljivači i predvodnici domaće akustik scene, podsetiće nas 23. decembra na antologijske hitove kao što su “Sunčana strana ulice”, “Moj svet”, “Put putuje karavan” i druge numere koje su obeležile 70-te i 80-te godine prošlog veka.

Grupa “S vremena na vreme” osnovana je 1972. godine, a njeni članovi su se neformalno okupljali da bi s vremena na vreme snimali pesme za potrebe programa Radio Beograda. čiju su arhivu obogatili sa preko stotinu numera. Bili su pioniri u uvođenju tradicionalnih narodnih elemenata u rok muziku, koristeći stare instrumente kao što je šargija, pa se tako njihova muzika odlikuje kombinacijom akustičnog i električnog sa pratećim zvukovima flaute, orgulja i tradicionalnih mandolina uz sklad vokala u kojima se oseća uticaj Simon and Garfunkel-a.Ostvarili su brojne nastupe širom regiona, a mnoge pesme koje su napravili bile su u samom vrhu top lista bivše Jugoslavije.

Ulaznice za vraćanje u prošlost sa grupom “S vremena na vreme” dostupne su na svim prodajnim mestima Gigs Tix-a po ceni od 900 dinara.


s vremena na vreme 

Sedmi World Music samit biće održan 22. decembra 2016. u KC Rex u Beogradu


U četvrtak, 22. decembra u Kulturnom centru Rex u Beogradu, Jevrejska 16, biće održan sedmi World Music samit u organizaciji World Music asocijacije Srbije (WMAS). U okviru programa, koncert će održati sastav istaknutog kompozitora, kontrabasiste i harmonikaša Vladimira Nikića, kome će i biti dodeljena nagrada „Vojin Mališa Draškoci”. Nagradu su ustanovili WMAS i porodica Draškoci sa idejom da podržava muzičko stvaralaštvo nadahnuto tradicionalnom muzikom i oživljava sećanje na profesora, kompozitora i kontrabasistu Mališu Draškocija (1945-2000). Nagrada će biti uručena pre početka koncerta, kada će biti predstavljen i novi album Vladimira Nikića „Vlati” u izdanju WMAS i promovisan 30. broj world music magazina „Etnoumlje”. Organizaciju koncerta podržala je Erste Banka. Samit počinje u 19.30 časova.


vladimir_nikic_foto_cedomir_milosavljevic.jpg vladimir_nikic_vlati_wmas_records.jpg
 draskoci_samit.jpg statueta_vojin_malisa_draskoci.jpg

Ekskluzivni klupski koncert Slobodana Trkulje i Balkanopolisa


U sklopu koncertnog serijala Musicology Barcaffè Sessions, zasluženo će se predstaviti publici kao jedini domaći umetnik.
Slobodan Trkulja i Balkanopolis će održati ekskluzivni klupski nastup, na kome ćete moći da čujete muzičku magiju i osetite energiju koju nose ovi muzičari u intimnoj, bliskoj i toploj atmosferi kluba Bitefartcafe. U sklopu koncertnog serijala Musicology Barcaffè Sessions, zasluženo će se predstaviti kao jedini domaći umetnik, 5. I 6. decembra u 21h.
Naš svetski poznati umetnik, koji fascinira publiku, kako svojim sviračkim umećem, tako i izuzetno moćnim glasom, osnivač je i frontmen Balkanopolisa. Muzika Balkanopolisa, koju komponuje Slobodan Trkulja, zasniva se na džezu, pop muzici i balkanskim tradicionalnim melodijama i ritmovima. Slobodan Trkulja i Balkanopolis su spajanjem ovih žanrova stvorili jedinstven zvuk koji se odnosi na "modernu tradiciju", koji je prerastao u zaseban muzički žanr sa sve više pratilaca, kako među muzičarima, tako i među slušaocima.  U prisnom kontaktu sa publikom, Slobodan i Balkanopolis će sve slušaoce na ovom ekskluzivnom klupskom nastupu povesti na jedno magično putovanje kroz istoriju, od tradicije do sadašnosti.
Na tom muzičkom putovanju, publiku će kao i do sada pratiti i Barcaffè, generalni sponzor i partner festivala, koji će savršenim ukusom espresa upotpunti osećaj uživanja i u spoju umetnosti muzike i kafe, pružiti publici potpuni ugođaj.
Cena karte je 1200 dinara i može se nabaviti na svim prodajnim mestima eventima i ddtickets, kao i online.
Musicology Barcaffe Sessions ove godine traje od oktobra 2016. do aprila 2017. Do sada su u sklopu ovog koncertnog serijala nastupile zvezde poput The Brand New Heavies, Jose James i Cristina Branco. Nakon Slobodana Trkulje i Balkanopolisa, publika će moći da uživa u intimnim koncertima svetski poznatih izvođača, kao što su Hindi Zahra, Gregory Porter i Meshell Ndegeocello.

Za sve dodatne informacije
Tijana Sekulić – Executive manager festivala, tijana@musicology.rs, 063377483
Marijana Olbina – PR manager festivala, marijana@musicology.rs, 063594294
Nadežda Dimitrijević – PR festivala, info@musicology.rs

trkulja_etnofest_2008.jpg

Sveslovenski Festival metal muzike - HRAST, Beograd, subota, 5. XI 2016.


Sveslovenski Festival metal muzike - HRAST

Subota, 5. novembar 2016. godine, od 20 h
Klub Sioux, Skadarska 40a

Percival (Poljska) Percival (band)
Kalevala (Rusija) Kalevala folk band
Woodscream (Rusija) Woodscream
Groteska (Srbija) Groteska - Band

Pored muzičkog programa, biće predstavljeni radovi umetničke radionice „Rod“, koja se bavi izradom i prodajom suvenira inspirisanih srpskom i slovenskom mitologijom i pretkosovljem, a koja je imala zapažen nastup na prvom „Hrastu“. 
Takođe, Slobodan Marinić, kovač mačeva, oklopar i lukar, predstaviće deo svog stvaralaštva vezanog za srednjovekovnu Srbiju i održati interaktivnu radionicu o tom periodu.

Cena karte 990 dinara.

Prodajna mesta:
Eventim Serbia www.eventim.rs
DD Tickets www.ddtickets.rs
FELIX Shop, TC Sremska, TC Sremska (TC Sremska, I sprat)
ŽILA SHOP (Belgrade Design District, Čumić)

festival_hrast_2016.jpg

Bass Passion festival na Kolarcu, 17. i 18. septembra 2016.


Bass Passion Festival kontrabasa je muzička manifestacija koja spaja i predstavlja nove tendencije u kvalitetnoj umetničkoj i popularnoj muzici sa edukacijom studenata muzike ili mladih muzičkih profesionalaca.
Bass Passion predstavlja umetnike koji iskoračuju iz ustaljenih formi, koji su dovoljno hrabri da bi pokrenuli svoju muzičku priču, i dovoljno drski da bi uvek išli korak dalje.
Iako je kao instrument ili harmonska linija kontrabas/bas neretko u percepciji slušalaca u drugom planu, sve je više muzičara na na ovom instrumentu koji se ističu ne samo izvanrednom tehnikom sviranja, nego i nesvakidašnjom originalnošću u stvaranju nove muzike.
Pored koncertne ponude, trodnevne radionice, susreti sa muzičarima i zajedničko muziciranje omogućavaju velikom broju mladih profesionalaca da prošire i nadograde svoja muzička znanja kroz razmenu iskustava i ideja kao i kroz direktnu komunikaciju sa muzičarima u zajedničkim nastupima.
Ovaj segment je veoma važan za mlade talentovane naročito džez muzičare koji nisu često u prilici da sarađuju sa umetnicima kao što su predviđeni gosti Festivala  Reno Garsija Fons i Nenad Vasilić.

bass_passion_2016.png

Subota, 17. septembar
20 časova, Velika dvorana

The Art of the Balkan Bass
NENAD VASILIĆ, kontrabas

Cena karata 800 i 1000 din.
Za studente i đake popust je 50% uz index, jedna karta, na najjeftinije cene

Nedelja, 18. septembar
11 časova Velika dvorana

LjUBINKO LAZIĆ, kontrabas

Nedelja, 18. septembar
20 časova Velika dvorana

PASEO A DOS
Reno Garsija Fons , kontrabas, DORANTES, klavir

Cena karata 1000, 1200 i 1500 din.
Za studente i đake popust je 50% uz index, jedna karta, na najjeftinije cene


Grupe „Argo” i „Rođenice” na Kanjiža Jazz festivalu , 22. IX 2016.


Nakon uspešno realizovane saradnje benda Argo (HU) i grupe Rođenice (SR) u Budimpešti tokom 2015. godine, njihov zajednički projekat će biti prikazan na 21. Kanjiža Jazz festivalu, 22. septembra s početkom u 21.15h u kanjiškom Domu umetnosti, Art café-u i galeriji Dobó Tihamér. Ovo je ujedno i prvi nastup Arga, odnosno prvo predstavljanje zajedničkog rada sa Rođenicama u Srbiji, i posebno je zadovoljstvo što će se u takvoj zajednici predstaviti publici na festivalu koji ima izuzetan odjek i van granica zemlje.
Na repertoaru koncerta će se naći numere svojstvene i Argu i Rođenicama, a posvećene istraživanju veze između tradicionalnih muzičkih oblika/formi i savremenog jezika free jazz i improvizovane muzike. Oni se ne vode konceptualnim smernicama pri izboru materijala već isključivo muzičkim, odnosno zvučnim i estetskim. Narodna muzika koja ima duboke korene na prostoru od male Azije pa sve do krajnjih i labavih granica Balkana dobija svoje novo prirodno okruženje - scenu i svoje drugačije tumačenje - savremenost.
Na koncertu će se predstaviti: Mirjana Raić – glas, Tamara Štricki Seg – glas, Tijana Stanković - glas, violina, Albert Markoš – violončelo, Ervin Malina – kontrabas, Aron Porteleki – viola, bubnjevi.

argo_rodjenice_najava.jpg

ARGO (SRB/GR/H) je oformljen 2014 u Budimpešti. Okosnicu njihovog repertoara čini rebetiko protkan snažnim apstraktnim improvizovanim deonicama. Pored rebetiko pesama nastalih u klasičnom periodu u prvim decenijama 20. veka u maloj Aziji, odnosno Grčkoj, na njihovom repertoaru se nalaze i pesme sa prostora bivše Jugoslavije koje odgovaraju stilu izvođenja sastava: mikrotonalsnost, orijentalni ukrasi i adekvatni ritmički sistemi.
Za samo dve godine postojanja, ARGO je nastupao na značajnijim festivalima u regionu, kao što su Újbuda Jazz festival (HU), Mediawave (HU), PulzArt (RO) i ostvario saradnju sa znamenitim muzičarima folk i jazz scene kao što su Sofia Labropoulou (GR), Gerge Kovač (Kováts Gergő, HU), Harcsa Veronika (HU), Peter Bede (Bede Péter, HU), Tamaš Gerej (Gerőly Tamás, HU) i mnogi drugi. www.facebook.com/argoensemble/
ROĐENICE (SRB/HU) je a cappella trio iz Srbije oformljen 2009. godine tokom studija koje su članice pohađale na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, na odseku za etnomuzikologiju. Na njihovom repertoaru su oduvek bile pesme sa balkanskog regiona, pevane u narodnom duhu, što bliže izvornom izvođenju. Međutim, umetnička radoznalost ih je potisnula da istražuju i drugačije vidove prezentovanja tradicije, moderne kulture pa i savremene umetničke muzike.
ROĐENICE su osvojile prvu nagradu na festivalu Cântecul de dragoste de-a lungul Dunarii 2010 u rumunskom gradu Braila, usled čega im se ukazala prilika da ponovo nastupaju sledeće godine u revijalnom programu i ostvare uspešnu saradnju sa orkestrom Lăutarii din Chişinău njihovim dirigentom, gospodinom Nicolae Botgros. Tokom svog postojanja ostvarile su uspešnu saradnju i sa drugim instrumentalnim sastavima kao što su Serboplov (SRB) i Argo. www.facebook.com/ro5enice/

Drugo izdanje festivala „Retnik” biće održano u Grockoj, 2. i 3. IX 2016.


Друго издање фестивала „Ретник” одржаће се 2. и 3. септембра 2016. у Центру за културу Гроцка. Фестивал „Ретник” кроз концерте, предавања и образовне програме представља изванредне уметнике – носиоце старих и ретких традиционалних облика, попут наших ојкалице, песме извика, гајдашке свирке. У прелепом амбијенту Ранчићеве куће у Гроцкој одржаће се низ концерата и певачких радионица на којима и јесте тежиште овогодишњег „ретничког” окупљања.

retnik_logo_nov.jpg

Пре свих, ту је Олга Красојевић, доајен српског традиционалног певања и вођа једне од најбољих српских изворних група Црнућанка, из села Црнућа подно Рудника. Из Штрпца, из Метохије, долази Славица Реџић, најистакнутији чувар традиције Сиринићке жупе, која ће се представити певањем насамо и уз кавал из краја подно Шар планине. Из западне Србије стижу водећи тандем певања „извика”, који ће бити изабран на сабору „Без извора нема воде“ у Рожанству. Наш чувени гајдаш, свирач и певач, Бокан Станковић, овога пута дочекаће публику и учеснике песмом, двогласним баладама из родног Ласова, те Поповице, Шаркамена и других села источне Србије. Најмлађи учесници ове године јесу основци наставнице Музичке културе, етномузиколога Миле Ђачић из школе „Свети Сава“ у Врчину. Организатори најављују и нека изненађења на концерту. Од фестивала „Ретник” се и ове године очекује да ће бити место живог сусрета и дружења свих генерација, што је и најбољи начин да се народно стваралаштво очува и стекне нове поклонике.

retnik_2016_plakat.jpg

Првог дана фестивала ће бити одржане радионице, а наставак радионице ће бити у суботу 3. cептембра, када ће се, у вечерењем термину, публици својим наступима представити врхунски домаћи традиционални уметници, праћени својим ученицима.
Организатори „Ретника” су „World Music asocijacije Srbije”, удружењe „Ринг Ринг”, Центар за културу Гроцка и Удружење „Извор“. Програмски уредник фестивала је Светлана Спајић.

Magazin „Etnoumlje” broj 29 je u prodaji!


Obaveštavamo vas da je objavljen 29. broj magazina „Etnoumlje”. Na 92 strane očekuje vas obilje autorskih tekstova, prikazi koncerata i festivala, recenzije domaćih i stranih albuma, vrhunske fotografije, edukativni tekstovi i druge korisne informacije. Na realizaciji ovog broja marljivo je radilo više od dvadeset saradnika predvođeni urednicom Marijom Vitas.Uz magazin, čitaoci dobijaju kompakt disk „Vojvođanski gajdaši-terenski zapisi” (izdanje WMAS Records-a). Magazin možete poručiti putem mejlova: marijavitas@yahoo.com i etnoumlje@gmail.com. Od 1. jula 2016. časopis se može nabaviti u prodavnicama ''Metropolis'', ''Jugoton'', ''Multi Dalas Music Shop'', kao i u Etnografskom muzeju u Beogradu.

etnoumlje_29_naslovna.jpg

Srbija „opet” na WOMEX-u


Posle uspešnog predstavljanja Srbije na WOMEX-u prošle godine u Budimpešti, pripreme za predstavljanje Srbije na ovogodišnjoj međunarodnoj manifestaciji The World Music EXPO 2016, koji se ove godine održava u živopisnom galicijskom gradu Santijagu de Komposeteli, su u punom jeku. Sa velikim zadovoljstvom vas obaveštavamo da će štand Srbije biti na poziciji 1.17 u prelepom Museo Centro Gaiás. Nosilac projekta je World Music asocijacija Srbije.

womex_2016_plakat_web.jpg 

Podsećamo vas da je prošle godine, povodom našeg predstavljanja na WOMEX-u, World Music asocijacija Srbije objavila publikaciju „BALKAN SOUL: Guide to World Music in Serbia”, kojom su predstavljeni svi aspekti world music scene u Srbiji. Uz ovo izdanje objavljena su i dva kompakt diska sa reprezentativnim izborom srpske world music. S obzirom da je pomenuta publikacija naišla na dobar prijem na WOMEX-u u Budimpešti, odlučili smo se za njen nastavak naslovljen „LIVING TRADITION: Guide to roots and folk music in Serbia” povodom ovogodišnjeg WOMEX-a u Santijagu de Komposteli. Ovoga puta pažnju ćemo posvetili tradicionalnoj muzici. Kao izdavači, ponosni smo, jer će ovo biti prvo izdanje namenjeno inostranoj kulturnoj javnosti koje predstavlja tradicionalnu muziku Srbije u formi servisnog vodiča. U publikaciji će se naći korisne informacije o istaknutim muzičarima, opis autentičnih muzičkih oblika, registar festivala i drugo, dok će na pratećem kompakt disku biti izbor od 25 pesama koji predstavlja presek trenutnog stanja tradicionalne muzike Srbije.

retnik_2015_8.jpg
Obrad Milić (foto: Danko Strahinić)

Magazin „Etnoumlje” broj 27 je u prodaji!


Obaveštavamo vas da je novi broj magazina „Etnoumlje” objavljen 29. juna 2015. godine. Na 72 stranice očekuje vas obilje autorskih tekstova, prikazi koncerata i festivala, recenzije domaćih i stranih albuma, vrhunske fotografije, edukativni tekstovi i druge korisne informacije. Na realizaciji ovog broja marljivo je radilo više od dvadeset saradnika predvođeni urednicom Marijom Vitas. Autor fotografije na naslovnoj strani je umetnik Ivan Grlić. Uz magazin, čitaoci dobijaju i kompakt disk sa pratećom knjižicom „Pesma izvika-terenski zapisi” (izdanje WMAS Records-a).
Magazin možete poručiti putem mejla etnoumlje@yahoo.com i kupiti u prodavnici Jugoton u Beogradu (ul. Nušićeva 27) i u suvenirnici Etnografskog muzeja u Beogradu (Studentski trg 13).

etnoumlje_27.jpg

Promocija albuma „Pesma izvika-terenski zapisi”, 25. februara 2015.


Izdavačka kuća WMAS Records je upravo objavila album »Pesma izvika – terenski zapisi«. Eksluzivna prodaja ovog albuma u prodavnici Jugoton u Nušićevoj ulici, u Beogradu će započeti 25. februara promocijom tačno u podne.
Na promociji će učestvovati neki od parova koje smo snimili u avgustu 2014. godine, u selima Rožanstvo,  Sirogojno i u Novoj Varoši, a govoriće i Oliver Đorđević u ime izdavača i Marija Vitas, etnomuzikolog, koja je sa timom saradnika pripremila ovo  izdanje.
Bilo bi nam drago da zajedno obeležimo objavljivanje ovog značajnog izdanja, pa Vas pozivamo na druženje, uz pevače izvika 25. februara u 12 časova u prodavnici »Jugoton«, u Nušićevoj  27.
„Pevanje izvika” se nalazi na listi predloga od 27 elemenata nematerijalnog  kulturnog nasleđa za upis u Nacionalni registar, sa koje se predlažu elementi Unesku. Izvika je narodni termin za jedan od oblika starije dvoglasne tradicije sa prostora jugozapadne Srbije. Osim ovog naziva, bogat narodni rečnik poznaje i termine „udvoje”, „kajda”, „ispodvika”, „podvika”, „otegnuto”, „izatega”, „bučno”...
Pevanje izvika iziskuje veliki napor, od pevača zahteva izrazit „volumen”, specifičnu vokalnu boju i sposobnost dugog zadržavanja daha. Izvika se uvek izvodi u paru, dva pevača su sasvim blizu jedan drugom kako bi se bolje čuli, bolje„uklopili boje”.
U prošlosti se izvika najviše pevalo na otvorenom prostoru, uz kosidbu, žetvu i druge poljske radove, na vašarima ili prilikom odlaska u lov. Zimi se pevalo u zatvorenom prostoru, na sjelima i prelima. Danas se pevanje izvika može čuti na saborima, slavama, rođendanima, okupljanjima u kafani i„uz kazan”, kada se peče rakija.
Izdavač ovog albuma, World Music asocijacija Srbije od 2007. godine objavljuje tradicionalnu i etno/world muziku iz Srbije.

pesma_izvika_cd.jpg

Koncert sastava Mostar Sevdah Reunion 3. marta u Beogradu


Koncert Mostar Sevdah Reunion u Beogradu
Utorak 3. mart 2015, 20h
Velika dvorana Kolarčeve zadužbine


Grupa je nastala devedesetih godina u Mostaru, po ideji producenta Dragog Šestića. Može se slobodno reći da je danas Mostar Sevdah Reunion jedan od najpoznatijih balkanskih sastava na svetskoj world music sceni. Već prvim albumom objavljenim za holandski World Connection 1999, skrenuli su pažnju svojim specifičnim stilom i repertoarom baziranim na moderno aranžiranim sevdalinkama. Do sada su izdali 8 albuma.Tokom poslednjih 15 godina sarađivali su sa mnogim velikanima world music scene (Šaban Bajramović, Ljiljana Buttler, Esma Redžepova...), a sa njima je svoj prvenac snimila sada već svetski poznata Amira Medunjanin. Učestvovali su na preko stotinu world music i jazz festivala širom sveta, bili glavna tema 4 filma i brojnih televizijskih emisija. Beogradski publicista i kritičar Dragan Kremer je u svojoj recenziji za VREME 2012 godine, istakao sličnost nastanka i karijera Buena Vista Social Club-a i Mostar Sevdah Reunion uz pomoć Raja Kudera odnosno Dragog Šestića. Kroz oba projekta je prošao veliki broj muzičara od kojih su neki pokušavali da kroz druge sastave prenesu izvornu emociju,ali pokazalo se da je jedino original – DOGAĐAJ. Polovina članova benda živi u Holandiji zbog čega retko sviraju u regionu. Ovo je, tako, prvi beogradski nastup originalne postave posle više od deset godina. Njihov koncert sa Ljiljanom Buttler bio je deo programa Belefa 2003, a prošle godine nastupili suna „Kustendorfu”. Karte su u prodaji na biletarnici Kolarca po ceni od 900, 1200 i 1500 dinara.

Info: http://www.mostarsevdahreunion.com/

mostar_sevdah_reunion_11.jpg
Mostar Sevdah Reunion (preuzeto sa zvaničnog sajta benda)

Koncert sastava Balkanophonia 21. februara u Domu omladine Beograda


Koncert instrumentalnog sexteta Balkanophonia
Subota, 21. februar 2015, 20h
Velika sala Doma omladine Beograda


Balkanophonia izvodi muziku sveta obojenu zvukom Balkana, spoj balkanske, klasične, latino i pop muzike, originalno pisane, ali i tradicionalne muzike u novom ruhu. Sastav promoviše  balkansku kulturu svirajući muziku na visokom umetničkom nivou, ali u vrlo pitkom pakovanju, prijemčivom uhu šire publike. Muziku piše i aranžira osnivač i umetnički lider sastava, Nikola Starčević, dobitnik značajnih nagrada za kompoziciju i izvođenje i član renomiranog gitarskog sastava Trio Balkan Strings. Na sceni će biti šest izvođača u sledećem sastavu: Nikola Starčević - gitara, Željko Blagojević - harmonika, Maja Ivanović - vokal, Milena Marinković – vokal, Aleksandar Radulović – udaraljke i Dragan Trnavac – bas.

Info: https://www.facebook.com/events/1555416664717605/?pnref=story
Balkan Art Team

balkanophonia_foto_aleksandar_stojanovic.jpg
Balkanophonia, foto: Aleksandar Stojanović

Koncert Lazaruss Ostos-a 7. februara u Klubu Akademija 28 u Beogradu


Koncert: „Slobodno putovanje kroz Balkan umetnika Lazaruss Ostos-a”
Subota, 7. februar, 22h,
Klub Akademija 28, Beograd
Ulaz slobodan


Albatross je plod višegodišnjeg stvaranja umetnika Lazara Ostojića.
Inovacija koja nam dolazi u vidu neobičnog i potpuno novog instrumenta je proizvod kreativnog muzičkog rada ovog umetnika, koji ce nam predstaviti svoj novi zvuk koncertom „Slobodno putovanje kroz Balkan” koji će se održati u klubu Akademija 28, 07. februara sa početkom u 22h.
Ovom prilikom „Lazaruss Ostos” sviraće obrade Makedonsko devojce, Razgranala grana jorgovana, Ergen dedo, i mnoge druge, a sve na ovom unikatnom i sveže napravljenom instrumentu. „Lazaruss Ostos” trenutno radi na svom prvom albumu „Slobodno putovanje kroz Balkan” na kojem će se naći ukupno 12 numera.
Više o umetniku:
Lazaruss Ostos (Lazar Ostojić) se nakon završenih osnovnih i master studija klasične gitare na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, kao stipendista fonda „Dositeja” otisnuo u Holandiju na dodatni master program „New Audiences and Innovative Practice” (Nove publike i inovativna praksa) gde istražuje mogućnosti spajanja klasične gitare (odnosno njenog zvuka i žica) sa žicama bas gitare koju svira u beogradskom bendu „Freaky Fight For Freedom”. Realizaciju u praksi već ostvaruje u drugom (od ukupno četiri) semestru uz pomoć sprskog graditelja gitara i bas gitara Dalibora Vučića, osnivača brenda gitara pod imenom „Wood Guerilla”. Gitara simbolično kako zbog svoja dva krila zvuka, tako i zbog slobodnog leta preko Balkana dobija ime Albatross.
Na drugoj godini Lazarus započinje još dva sloja istraživanja u gore pomenutom istraživanju:
1. Tehnika sviranja novog instrumenta
2. Odabir i obrada tradicionalnih pesama sa Balkana.
Tim povodom pohada masterklasove sa eminentnim gitaristom Charlie Hunter-om, renomiranim umetnikom i graditeljem instrumenta sličnog senzibiliteta.

Info: https://www.facebook.com/events/593876647378872/?pnref=story
BEMedia Solutions

lazaruss_ostos.jpg
Lazaruss Ostos, foto:  Renske de Boer


PROMOTIVNI KONCERT VLADANA VUČKOVIĆA PAJE


Gitarista i kompozitor, Vladan Vučković Paja održaće koncert u Beogradu 18. novembra u 21 h u TEATRU 5 na Tašmajdanu, Ulica Ilije Garašanina 24.
Publika koja poseti kamerni prostor ovog teatra imaće priliku da čuje obrade naših poznatih narodnih pesama u instrumentalnim, „world music“ aranžmanima. Svoj muzički program Vladan Vučković izvešće uz podršku „Spiritus Movens Band-a“ čiji su članovi: Nikola Demonja - saksofon i tarabuka, Slobodan Dragović – klavijature, Mladen Dragović – bubnjevi i Vladimir Dragović - bas.
Najavljujući koncert, Vladan Vučković Paja napominje da će svojim programom predstaviti numere sa novog albuma „Boemske rapsodije“ i etno zvuk Istočne Srbije sa albuma „Na istoku zapada“.
Održavanje koncerta podržali su SOKOJ i World Music Asocijacija Srbije, a celokupni prihod od prodaje ulaznica namenjen je donaciji za Kulturni centar Obrenovca. Ulaznice po ceni od 300 dinara mogu se kupiti neposredno pred početak koncerta u TEATRU 5.
Pogledajte najavni spot: https://www.youtube.com/watch?v=tirJ_526Xz0

vladan_vuckovic_paja_boemske_rapsodije.jpg vladan_vuckovic_paja_1.jpg

NAJAVA VELIKOG BEOGRADSKOG KONCERTA GRUPE „VRELO”


Sa velikim zadovoljstvom vas obaveštavamo da će se u subotu 27. septembra sa početkom u 21 čas, u sali „Amerikana“ Doma omladine Beograda, održati veliki beogradski koncert grupe „Vrelo“ u organizaciji World Music asocijacije Srbije.

Povod za održavanje koncerta je obeležavanje petnaestogodišnjice rada i objavljivanje DVD izdanja grupe „Vrelo Live: Pogledaj me kako pevam” (objavljen pod etiketom WMAS Records). Na koncertu u Beogradu grupa će premijerno izvesti neke od pesama sa novog albuma, koji spremno čeka izdavača. Organizator koncerta, World Music asocijacije Srbije, najavljuje odličnu muziku, originalnu koreografiju, energiju koja osvaja i prijatna iznenađenja koja će za publiku prirediti članovi grupe.


Grupa „Vrelo“ započela je u aprilu 2014. seriju promotivnih koncerata po klubovima u Srbiji i inostranstvu. Beograđani će imati prilike da ih čuju 27. septembra u Domu omladine Beograda u sali „Amerikana”. Ulaznice za beogradski koncert mogu se kupiti po ceni od 500 dinara, na svim prodajnim mestima „Eventim“-a.

plakat_vrelo_koncert.jpg


Четврти симпозијум Студијске групе за музику и плес југоисточне Европу биће одржан од 24. до 30. септембра у Петници и ФМУ 


Међународни савет за традиционалну музику (International Council for Traditional Music, ICTM) је највеће светско удружење научника посвећених истраживању традиционалне музике и плеса (етномузиколога, етнокореолога и антрополога) (видети више на www.ictmusic.org). Основано далеке 1947. године ово удружење под покровитељством УНЕСКО-а континуирано окупља истраживаче широм света у разноврсним пројектима и плодоносним научним дискусијама кроз бијеналне, изузетно посећене Светске конференције (World conferences), али и тематски фокусиране симпозијуме мањег броја учесника груписаних у оквиру тзв. студијских група и колоквијума. Тренутно делује чак осамнаест студијских група међу којима се активношћу и бројношћу сталних чланова издвајају студијске групе за примењену етномузикологију, народне музичке инструменте, етнокореологију, музику и мањине, музику и род, музику и плес Океаније, извођачке уметности у југоисточној Азији итд. Последњих година посебно је активна и Студијска група за музику и плес југоисточне Европе. Основана пре само шест година ова студијска група је окупила педесетак сталних чланова и позиционирала се у академско-научним круговима као најутицајније научно удружење етномузиколога и етнокореолога у региону.

ictm_srpski.jpg

Идеја о оснивању ове студијске групе у оквиру које би се окупили истраживачи из балканских земаља ради непосредне размене професионалних интересовања, могућности организовања континуираних стручних састанака и остварења заједничких пројеката, први пут jе покренута на међународном симпозијуму „Градска музика Балкана“, који је, у организацији Документацијског и комуникацијског центра за регионалну музику (Documentation & Communication Center for Regional Music, DCCRM) одржан у Драчу (Dures) у Албанији у октобру 2006. године. Ова замисао је, недуго после одржавања поменутог скупа, резултирала организовањем панела под називом „Историја и перспективе националних етномузикологија и етнокореологија на Балкану“, који је презентован у Бечу јула 2007. године на 39. светској конференцији ICTM-а. У оквиру овог панела своје радове је изложило десеторо научника из пет балканских земаља (Македоније, Бугарске, Босне и Херцеговине, Грчке и Србије), који су, захваљујући иницијативи колега из Бугарске касније и објављени у засебној публикацији (Peycheva & Rodel 2008). Само два месеца доцније, на симпозијуму под називом „Балканско полуострво као музичко раскршће”, који је одржан у Струги (Македонија), предузети су непосредни кораци за институциоанализацију нове студијске групе. Одлучено је да њен назив буде Студијска група за музику и плес југоисточне Европе. Ова иницијатива је подржана од стране члана Извршног одбора ICTM-a Сванибора Петана (Svanibor Pettan) и одобрена на редовном заседању овог одбора почетком 2008. године. У раду групе чији је председник од оснивања Велика Стојкова Серафимовска из Македоније, а чланови извршног одбора научници из Турске, САД, Србије, Бугарске и Велике Британије, инсистира се на дијалошком укрштању теоретских, методолошких, концептуалних и тематских оријентација у истраживању, као и у подједнакој заступљености и умрежавању научних дискурса о традиционалној музици и плесу. Посебан квалитет групе представља и то што су многи њени чланови активни и у оквиру других студијских група ICTM-a, посебно етнокореолошкој и оној посвећеној музици мањина, те доприносе још већем умрежавању научника у оквиру ове организације.


До сада је одржано три успешна састанка у Струги (2008), Измиру (2010) и Берову (2012), a објављена су и два тематска зборника (Stoykova Serafimovska 2009 и Ivancich and Özbilgin 2011), док је трећи у припреми. На тзв. радном састанку групе у Берову 2012. године, на којем су учестовали сви присутни излагачи, а на предлог Селене Ракочевић, прихваћено је да наредни, четврти симпозијум буде у Србији. Учесници су се договорили да он буде одржан у току последње недеље септембра 2014. године. Непосредан повод за овај предлог је био тај да се 2014. године одржава вишеструка годишњица, Љубице и Данице Јанковић, пионира етнокореологије не само у Србији, већ и свету. Будући да су истраживачи из Србије који су континуирано активни у оквиру делатности студијске групе, професионално везани за Катедру за етномузикологију Факултета музичке уметности у Београду, логично је одлучено да ова институција буде главни организатор скупа. Потврђено је да ће четврти симпозијум званично бити посвећен раду Љубице и Данице Јанковић, као и да ће почасни гост овога пута бити етнокореолог др Оливера Васић. Поставило се питање и подизања нивоа научних радова те је одлучено да овога пута о анонимним апстрактима одлучује  новоименовани председник програмског комитета Наила Церибашић (Хрватска) у сарадњи са избараним колегама Мирјаном Закић из Србије, Соњом Тамар Симан (Sonia Tamar Seeman) из САД, Анком Ђурђеску (Anca Giurchescu) из Данске, Белмом Куртисоглу (Belma Kurtisoglu) из Турске и Великом Стојковом Серафимовском из Македоније уз асистенцију секретара групе Лиз Мелиш (Liz Mellish) из Велике Британије. После дуге дискусије присутни чланови су изгласали две основне научне теме које ће бити разматране у току наредног скупа. То су: 1. импровизација у музици и плесу југоисточне Европе и, 2. професионализам у музици и плесу југоисточне Европе. Иако су традиционалне музичке, па и плесне праксе Балкана, познато је, често засноване на импровизацији, овај феномен извођачког процесуирања музичког и плесног тока је већ годинама на маргинама научних анализа и теоретских интерпретација. Његова реактуелизација поново у истраживачки фокус поставља музички и плесни „текст“, што одражава најактуелније тенденције у оквиру дисциплина етномузикологије и етнокореологије (видети нпр. Rice 2010: 105; Bakka and Karoblis 2010: 167), a што, са друге стране, представља и традиционалну, рекло би се последњих деценија унеколико занемарену, окосницу дисциплинарне оријентације националних етномузикологија и етнокореологија на простору југоисточне Европе. Иако је концепт професионализма у музици и плесу често коришћен у научним расправама и етнографким наративима о музици и плесу широм света, он до сада, зачудо, није прецизније дефинисан. Због тога је ова тема на радном састанку у Берову прихваћена од стране великог броја учесника. Будући да се по правилнику већине студијских група ICTM-а, који је од оснивања прихваћен и у овој студијској групи, на симпозијумима разматра и трећа научна тема коју увек предлаже организатор, остало је да касније и она буде формулисана.

На Факултету музичке уметности припреме су започеле још крајем фебруара 2013. године. Одлучено је да водећи чланови организационог тима буду Ива Ненић, Здравко Ранисављевић и Селена Ракочевић, а њима су се прикључиле и Ана Живчић, Нада Јефтенић и Милица Суботић. Након инспиративних, вишедневних дискусија водећи чланови организационог тима и члан програмског комитета скупа, Мирјана Закић, одлучили су да научна тема коју ће предложити домаћин буде посвећена горућим и веома актуелним, епистемолошким и методолошким питањима омеђавања (интер)дисциплинарних поља истраживања традиционалне музике и плеса, која заокупљају пажњу светске научне заједнице последњих година. Једногласно је прихваћен предлог младе колегинице Иве Ненић, да трећа тема скупа буде „Интер/пост дисциплинарност у етномузикологији и етнокореологији“.

У циљу успостављања и одржавања фокусиране радне атмосфере академског профила организациони тим је одлучио да скуп започне свечаним отварањем на Факултету музичке уметности 24. септембра, а да се радне сесије наставе у Истраживачкој станици Петница недалеко од Ваљева (видети више на www.ictmusic.org/group/music-and-dance-southeastern-europe). У том циљу организован је састанак са директором Истраживачке станице Петница, г-дином Вигором Мајићем који је прихватио сарадњу, те су датуми одржавања скупа потврђени.

Једним делом вероватно због атрактивности локације, али првенствено због актуелности и интригантности научно утемељених тема, предстојећи скуп Студијске групе за југоисточну Европу ICTM-а је изазвао велику пажњу научне, па и шире јавности. Програмски комитет је, после вишемесечног рада и неопходних сугестија појединим ауторима, прихватио предложене апстракте чак око осамдесет истраживача из целог региона, укључујући и земље западне Европе и САД.

Иако предстоји још неколико месеци до његовог одржавања, Четврти симпозиум Студијске групе за музику и плес југоисточне Европе ће, сасвим је извесно, понудити многе одговоре у оквиру понуђених тема, што ће представљати значајно упориште у развијању методолошких и теоријских поставки истраживања традиционалне музике и плеса не само региона, већ и много шире, те да ће научници у плодоносној и надахњујућој атмосфери још једном допринети афирмацији музичких и плесних пракси овог простора.

Селена Ракочевић

Emisija „Muzika sveta” ponovo na Trećem programu Radio Beograda.


muzika_sveta_oglas.jpg Treći program Radio Beograda obnavlja emisiju „Muzika sveta” u kojoj vas vodi kroz uzbudljivu muzike naše planete, od tradicionalnih do autorskih ostvarenja u maniru world ili etno muzike, sa akcentom na ostvarenjima domaćih autora i izvođača. Autorka emisije je Marija Šekularac. Emisiju možete pratiti utorkom uveče na Radio Beogradu 3, a tačna satnica se objavljuje svake nedelje na internet adresi Radio Beograda (sekcija Radio Beograd 3).


Radio emisija „Put svile” od sada i u formi potkasta

ivana_komadina.jpg
Ivana Komadina

Poznata radio emisija „Put svile”  koja se emituje na Radio Beogradu 2, od nedavno se može čuti i u formi potkasta na adresi: www.radiobeograd.rs Svaka epizoda biće dostupna mesec dana.

Pravo uživanje za sve poklonike „muzike sveta” u Srbiji predstavlja muzički program „Put svile” koji se od septembra 2002. godine emituje nedeljom na Radio Beogradu 2 u terminu od 13 do 14 časova. Emisiju uređuje i vodi muzikološkinja, muzička kritičarka i novinarka Ivana Komadina, članica The World Music Charts Europe.

Uz koristan prateći komentar koji nas bliže upoznaje sa kulturom, istorijom i narodom odakle je potekla, u „Putu svile“ osluškujemo muziku koju najčešće nikad ranije nismo čuli, niti ćemo imati prilike jer autorka odnekud iskopava same bisere nama nepoznatih kompozicija.


Kada smo svojevremeno upitali Ivanu Komadinu kako gleda na emisiju koju sa uspehom uređuje, dobili smo sledeći odgovor:

Ivana Komadina:  U proleće 2002. godine trebalo je da pređem sa Trećeg programa Radio Beograda na Drugi program i razmišljala sam o emisiji koju bih mogla da ponudim novoj redakciji.  Iza sebe sam imala dve decenije radnog iskustva i pokušala sam da zamislim kakva bi to bila emisija koju bih radila bez ikakvih žanrovskih ograničenja, a sa najvećim mogućim uživanjem.

Ideju koja me je nagnala da se upustim u ovu avanturu dugujem čuvenom violončelisti kineskog porekla. To je uvek iznenađujući i radoznali Jo Jo Ma, koji, kao što sigurno znate, već više od sedam godina okuplja muzičare, kompozitore i etnomuzikologe od Mediterana do Japana, podstičući ih da se posvete proučavanju i negovanju tradicionalne muzike svojih naroda.

Ideja vodilja ovog projekta, da je tradicionalni Put svile pre 2500 godina narodima sa tog podneblja značio ono što nama danas znači Internet, navela je i mene da sama počnem da otkrivam na koje se sve načine odrazila ta komunikacija među udaljenim narodima. Čim se uroni u taj ogromni prostor od Portugala, preko obala Mediterana, Bliskog istoka, Centralne Azije, sve do Kine i Japana, otvara se jedan ogroman krug tema. Neke od njih pokušala sam da obradim u svojim emisijama: počev od čuvenih putnika, preko istorije religija, tehnika izrade svile, tepiha, nakita, trgovanja, proslavljanja novih godina, kulinarskih tajni, različitih veština pravljenja i ispijanja čaja, sve do građevinskih veština potrebnih da se preživi u pustinji ili podigne dobar nomadski šator.

Ono što me je uvek posebno intrigiralo jeste činjenica da narodi, koji su vekovima ratovali, najčešće sviraju iste instrumente i pevaju veoma slične melodije, da su ratnička plemena koja su u krvi pokoravala velike civilizacije, na kraju, bivala sama pokorena kulturom upravo tih naroda koje su isprva pokušavala da unište. Na žalost, ta ogromna prostranstva Azije, u kojima je smeštana i kolveka naše civilizacije, ni danas ne prestaju da budu poprišta najsurovijih sukoba.

Možda baš zbog toga, nastojim u svojim emisijama da podsetim da je na ovom ogromnom prostranstvu sve vreme postojao i onaj bolji deo ljudske istorije: onaj koji svedoči o dragocenosti otkrivanja i upoznavanja novih svetova, o bogatstvu koje se stvara prožimanjem udaljenih kultura, i dubokim sponama koje i nas, sa ovih prostora, vezuju sa narodima udaljenim hiljadama kilometara.