VESTI   NAJAVE   O NAMA   BANDS & ARTISTS   VODIČ/GUIDE [pdf]   MAGAZIN ETNOUMLJE   EDUKACIJA   PROJEKTI   RETNIK FESTIVAL

WORLD MUSIC SAMIT   WMAS RECORDS & DISTRIBUTION   SWM INTERNET POTKAST RADIO   ARHIV SRPSKE WORLD MUSIC

FESTIVALI    RECENZIJE   INTERVJUI   ISTORIJA [pdf]    NAGRADA    NEWSLETTER    FREE DOWNLOAD    LINKOVI    CONTACT    ENGLISH    YOUTUBE    FACEBOOK

Aktuelni projekti

REGISTRACIJA SRPSKIH WORLD MUSIC SASTAVA I UMETNIKA (Preuzmite formular za registraciju)
Registracija je od izuzetne važnosti i u korist je World Music stvaralaca u Srbiji. Registracija podrazumeva prijavljivanje određenih podataka o sastavu odnosno umetniku. Ovi podaci se dalje prosleđuju u Centralnu bazu podataka koja je dostupna svim interesentima za srpsko World Music stvaralaštvo. Registracija i Centralna baza podataka se uređuju po principima organizacije World Music Denmark. Ciljevi registracije su brojni: Sagledavanje opšte situacije World Music scene u Srbiji, Centralna baza na Internetu, pružanje neophodne pomoći stvaraocima i dr. Više>>

WMAS RECORDS
Diskografska kuća WMAS Records osnovana je 2007. godine (etiketa „World music asocijacije Srbije”) sa ciljem da promoviše world music izdanja iz Srbije. Osnivač etikete je Oliver Đorđević. Izdanja WMAS Records-a se objavljuju uz magazin „Etnoumlje” i zasebno. Sva izdanja su u potpunosti neprofitna i namenjena su prevashodno za promotivne svrhe. Sekundarni cilj postojanja etikete je sačuvati trag u vremenu za generacije koje dolaze, i objaviti snimke koji inače nikada ne bi bili objavljeni, a to zavređuju. Pojedina izdanja mogu se preuzeti na portalu SWM Internet radija u formi potkasta. WMAS Records objavljuje male tiraže najrazličitijih snimaka - od studijskih, preko koncertnih, do demo snimaka.  Više>>

ARHIV (FONOTEKA) SRPSKE WORLD MUSIC
World Music Asocijacija Srbije osniva Arhivu (Fonoteku) celokupnog World Music stvaralaštva u Srbiji po ugledu na slične fonoteke u drugim državama. Sa nadom da ćete nas podržati u našim naporima da sačuvamo za budućnost audio i video zapise srpskog World Music stvaralaštva, pozivamo sve World Music sastave u Srbiji da nam dostave sva svoja izdanja. Više>>

gramofon.jpg
POMOZITE U SAKUPLJANJU
PODATAKA ZA
WORLD MUSIC
ARHIV


SLUŠAJ

swm_internet_radio_transpar.gif

Magazin Etnoumlje No 17-18 / Leto-jesen 2011.


PREUZMITE KOMPLETAN MAGAZIN ETNOUMLJE # 17-18 U PDF FORMATU  >>

etnoumlje_17-18_naslovna.jpg
REČ UREDNIKA
Poštovani poklonici world music,
NVO „World music asocijacija Srbije”, kao izdavač ovog magazina i servis svih interesenata za world music u Srbiji, nastavlja sa svojim aktivnostima. Naši prioritetni poslovi ostaju formiranje Registra svih world music sastava i umetnika u Srbiji, izdavačka delatnost u okviru diskografske kuće „WMAS Records” i unapređenje Serbian world music internet radija u formi potkasta koji je nedavno otpočeo sa radom.
Osim ovih poslova, krajem 2010. godine započeli smo opsežne pripreme za obeležavanje značajnog jubileja tokom jeseni 2012. godine: 30 godina od začetka world music u Srbiji. Ovim povodom biće objavljeno „specijalno” izdanje magazina „Etnoumlje”, i organizovani prigodan koncert i izložba fotografija, o čemu ćete biti blagovremeno obavešteni na našem internet portalu i putem Newsletter-a.
U dvobroju pred vama, između ostalog, objavljujemo intervjue sa gitaristom svetskog renomea Miroslavom Tadićem, Jovanom Matićem (povod je 25 godina od osnivanja „Del Arno Benda”), Dorom Hristovom (dirigentkinjom hora „Mistični glasovi Bugarske”)… Uobičajeno, donosimo prikaze sa više festivala i koncerata, kritike novih albuma i stručne tekstove koji razmatraju pitanja vezana za „world music”.
I ovog puta, pozivamo vas da se aktivno uključite u rad World music asocijacije Srbije i svojim prilozima, predlozima i sugestijama doprinesete kvalitetu magazina „Etnoumlje”. Obaveštavamo sve one koji ne dođu do primerka štampane verzije magazina, s obzirom da se štampa u skromnom tiražu, da je isti dostupan u pdf formatu na našem sajtu.
Svako dobro do sledećeg broja.
miroslav_tadic_1.jpg Srpska scena:
MIROSLAV TADIĆ
Autor: Oliver Đorđević
Iako više od trideset godina živi i radi kao profesor gitare u SAD-u, Miroslav Tadić je čest gost u zemljama bivše Jugoslavije. Zajedno sa gitaristom Dušanom Bogdanovićem (i kasnije Vlatkom Stefanovskim), podstaknut kontrabasistom Mališom Draškocijem, krajem 1980-ih godina, uspešno započinje rad na polju improvizacije sa balkanskim folklorom i indijskom muzikom. Do sada, osim sa pomenutim, ostvario je saradnju sa mnogobrojnim umetnicima: Teodosi Spasovim, Vanjom Lazarovom, Radetom Šerbedžijom, braćom Teofilovići... Učestvovao je u stvaranju više desetina albuma, od kojih se izdvajaju „Bracha”, „Krushevo”, „Čučuk”, „Treta majka”, „Lulka”… Stvaralaštvo Miroslava Tadića može se uvrstiti među najznačajnija „world music” ostvarenja nastala od umetnika sa ovih prostora.
milos_petrovic.jpg In memoriam:
MILOŠ PETROVIĆ (drugi deo)
Priredio: Oliver Đorđević
Vest da je 13. novembra preminuo Miloš Petrović (1952-2010), nаš poznаti čembаlistа, džez i world muzičаr, kompozitor, muzički kritičar, književnik i profesor nа Fаkultetu muzičke umetnosti u Beogradu, članovi „World music asocijacije Srbije” i Redakcije magazina „Etnoumlje” primili su sa dubokom žalošću i saosećanjem sa njegovom porodicom.
Petrović je u svakoj prilici podržavao rad naše organizacije kao član Nadzornog odbora. Sa zadovoljstvom je prihvatio poziv da kao govornik učestvuje na Prvom srpskom world music samitu 30. aprila 2010. godine i pored toga što se borio sa teškom bolešću.
Magazin „Etnoumlje” je 2009. godine dvobroj 9-10 posvetio ovom istaknutom umetniku i tom prilikom realizovan je opširan intervju sa njim (koji je potom objavljen i u Miloševoj knjizi „Dlanom o stopalo”). U magazinu „Etnoumlje” u nastavcima objavljujemo sećanja na Miloša Petrovića njegovih prijatelja i saradnika.
sainkho_namchylak.jpg Koncert:
SAINKHO NAMCHYLAK, SVETLANA SPAJIĆ I MIA ZABELKA NA RING RINGU (Dom omladine, 15. 04. 2011.)
Autorka: Marija Vitas
Kada se izvorna, arhaična narodna tradicija i savremeno, avangardno, eksperimentalno muziciranje spoje u savršeno skladnu celinu, nedeljivu i autentičnu, onda to znači da prisustvujemo nastupu vrhunskih umetnika, ne samo vanredno obdarenih sluhom već i nesvakidašnjeg mentalnog sklopa čije su granice toliko rastegljive, elastične i pokretljive da je pitanje da li uopšte i postoje. Tri umetnice – Sainko Namčilak (Sainkho Namchylak), Svetlana Spajić i Mia Cabelka (Zabelka) nastupile su zajedno, jedne večeri u okviru 16. Ring Ring festivala kada su, udruživši svoje sposobnosti, iskustva, stručnost i spontanost, ostvarile zaista jedinstven, neponovljiv koncertni trenutak. Muzičko veče trajalo je nepunih sat vremena a bilo je podeljeno na tri celine međusobno srodne u pogledu jednostavnosti, improvizacije i istraživačkog naboja ali je svaka od njih bila i zvučno zasebna i originalna.
balkan_erotic_epic.jpg Razgovor sa povodom:
KRAJIŠKE OJKALICE I HERCEGOVSKE GANGE U TEATARSKOM PROJEKTU BOBA VILSONA
Autor: Oliver Đorđević
Svetlana Spajić, jedna od vodećih interpretatorki srpske tradicionalne pesme, zajedno sa svojom Pjevačkom družinom učestvuje u novom teatarskom projektu poznatog pozorišnog režisera Roberta Boba Vilsona, „Život i smrt Marine Abramović”. Angažman naše poznate umetnice povod je za razgovor sa njom.
del_arno_band_4.jpg Jubilej:
25 GODINA DEL ARNO BENDA
Autorka: Miss I Dread
Nedavno je Del Arno band, najstariji domaći reggae sastav, proslavio 25 godina postojanja. Simbolično, na rođendan velikana jamajkanskog reggae zvuka Boba Marlija, 6. februara, kada je pre pola veka rođen i pevač, Jovan Matić.  Slavljenički koncert u beogradskom KST-u je fanovima koji su odrasli uz ovaj sastav vratio sećanja na vreme od pre dvanaest godina, kada su delarnovci svakog petka čuvali njihovu svest od trauma bombardovanja u istom tom prostoru. Jovan na početku intervjua opisuje ove koncerte kao jedan od najdirljivijih i najznačajnijih momenata svoje karijere.
vrelo_3.jpg Студија:
ГРУПА ВРЕЛО У КОНТЕКСТУ WORLD MUSIC СЦЕНЕ
Ауторка: Ана Мартиновић
Упркос огромном раду и труду, као и самом квалитету, састав „Врело” је до 2007. године за „'Србију” представљао само један од локалних бендова, који су експериментисали са нечим новим, неприхватљивим за домаће ухо. Популарност нису достигли чак ни у њиховом матичном граду. Невероватан преокрет се догодио када су, сасвим случајно сазнавши, послали свој материјал на конкурс за „The next big thing 2007.” у организацији Би-Би-Си-ја у Лондону. Колико следеће недеље до њих је стигла вест да су прошли у првих двадесет, а након тога у првих пет конкурената. У конкуренцији од преко 2500 извођача из 88 земаља, Врело се пласира на друго место. Ова награда им отвара многа врата, пре свега у Београду, а потом и у читавој Србији, што је убрзо резултирало и објављивањем њиховог првог албума „Преко реке”.
naked_get_naked.jpg Razgovor sa povodom i recenzija albuma:
KORAK DALJE SASTAVA „NAKED”
Autori: Marija Vitas i Oliver Đorđević
Povod za razgovor sa Branislavom Radojkovićem iz sastava „Neked” je objavljivanje njihovog drugog albuma „Get Naked”, čiji prikaz takođe donosimo. „Teško nam je bilo od početka da se svrstamo u bilo koji žanr, pa smo u okviru postojećih smislili potkategorije „Balkan swing” i „Acid folk”. Naravno, u našoj muzici ima elemenata koji se oslanjaju na muzičku tradiciju Balkana i sa tog osnova pripadamo kategoriji „world music”. Nažalost, u okviru talasa popularizacije ovog žanra mnoštva bendova, što domaćih i što stranih, koriste priliku da plasiraju nešto što je „kvazi world music” i ne shvatavši pravo značenje „world music” pokreta”, pored ostalog ističe Radojković u intervjuu koji objavljujemo.
rakija_ojda.jpg Razgovor sa povodom i recenzija albuma:
„RAKIJA” I  „OJDA!”
Autori: Marija Vitas i Oliver Đorđević
Norveški bend orijentisan ka zvucima Balkana? To samo po sebi više ne predstavlja novost jer činjenica je da u poslednjih nekoliko godina širom Evrope niču srodni muzički ansambli. Međutim, to ne umanjuje atraktivnost i značaj koji bendovi sa ovakvim muzičkim opredeljenjem mogu da imaju za muzičku scenu neke evropske države, šireći njenu zvučnu ponudu i delujući egzotično za tamošnji narod a s druge strane bodreći (nacionalni i svaki drugi) identitet pripadnika moguće prisutne balkanske, posebno srpske dijaspore. Rakija je upravo takav sastav i to već po samom nazivu: rakija kao naš ponos i rakija kao sada već, među strancima, vrlo dobro poznata srpska reč, pojam i napitak a takav je i debi album benda Rakije – dovoljno neobičan Norvežanima i dovoljno bitan za Srbe u Norveškoj.
womad_4.jpg Esej: 
KONSTRUKCIJA, KOMERCIJALIZACIJA I APROPRIJACIJA POJMA I SLIKE TREĆEG SVETA U POLJU WORLD MUSIC FENOMENA
Autorka: Dragana Stojanović
Jedan od tipičnih primera nematerijalnog kulturalnog proizvoda koji je osmišljen i brendiran kao roba ponuđena tržištu je i World Music žanr. World Music žanr direktno je konstruisan: nastao je u julu 1987. godine, kada se grupa vlasnika manjih britanskih izdavačkih kuća okupila u nameri da definiše novo polje muzičkog tržišta, kao i njegove reprezente, za koje je planirano da postanu novi hit, odnosno nova najprodavanija muzička roba na tržištu. Budući da su razmatrane muzičke numere uključivale primere tradicionalne muzike različitih krajeva (uglavnom) Trećeg sveta koje su muzičkim aranžiranjem i postprodukcijom manje ili više izvedene u obliku fuzije „egzotičnog“ tradicionalnog Trećeg sveta i moderne tehnološke obrade zvuka koju je omogućavao Prvi svet, izbor je pao na termin World Music, odnosno „svetska muzika“. Drugim rečima, uspostavljen je odnos multikulturalnosti na tržištu koji učvršćuje uspostavljenu distinkciju Prvi:Treći svet, gde se pod prezentacijom (ovde muzike) Trećeg sveta skriva reprezentacija – izvođenje (konstrukcija), komercijalizacija i aproprijacija pojma i slike Trećeg sveta od strane Prvog sveta, koji ovim procesima potvrđuje svoju zamišljenu poziciju kao poziciju kulturalne superiornosti.
ethno_fusion_fest_logo.jpg Festival:
ETHNO FUSION FEST 2011
Beogradska sinagoga, 12-21. jun 2011. godine
Autori: Dragomir Milenković i Marija Vitas
Beogradski Ethno Fusion Fest prvi put je organizovan 2008. godine na inicijativu Stefana Sablića koji se pored pozorišne režije aktivno bavi i muzikom i to veoma posvećeno, studiozno a sa akcentom na tradiciji sefardskih Jevreja čiji je zvučni svet vezan za pojmove Španija, Mediteran, Balkan, Bliski istok. Muzika pomenutih prostora ujedno predstavlja i okosnicu programa Ethno Fusion Fest-a čiji je smisao povezivanje muzičara koji u svojoj svirci ili pesmi neguju odgovarajuće balkansko-mediteransko-orijentalne tradicionalne stilove razvijajući ih dalje i na putu kreiranja ličnog, prepoznatljivog izraza kroz bogatstvo improvizacije i promišljenu slobodu fuzije. Na naredni, drugi po redu Etno Fjužn Fest čekalo se pune tri godine. Trajao je deset dana, od 12. do 21. juna; odvijao se u večernjim satima i to, gotovo bez izuzetka, u privlačnom ambijentu dvorišta Beogradske sinagoge gde, sa prelaskom dana u noć i letnje vreline u prijatnu svežinu, uživanje i prepuštanje muzici zalazi u sferu pravog hedonizma. Ovom prilikom donosimo prikaze koncerata sastava Shira u’tfila, Bengalo i Kopare.
etnokom_logo.jpg
Festival:
ETHNO.COM 2011
Autorka: Marija Vitas
Pančevo, Centar za kulturu, 26. avgust
U sklаdu sа sаmim konceptom Etno.kom festа koji podrаzumevа jаsno određenu i svаke godine drugаčiju temu i ovogodišnje izdаnje festivаlа imаlo je svoju objedinjujuću progrаmsku nit čiji je pun nаslov glаsio: „Nevidljivi svirаči – Romi i muzikа u trаdicionаlnoj kulturi Srbije“. Osnovnа idejа leži u činjenici dа Romi, iаko vekovimа učestvuju u kreirаnju i prenošenju pevаčke i svirаčke trаdicionаlne prаkse u Srbiji, iаko su često glаvni protаgonisti u okviru rаznih festivаlа trаdicionаlne muzike, pomenimo npr. Sаbor u Guči, dаkle, uprkos tome Romi i dаlje predstаvljаju mаrginаlizovаnu etničku grupu čijа se znаčаjnа ulogа i prisustvo zаnemаruje te oni u zvаničnim festivаlskim diskursimа ostаju „nevidljivi“. Zbog togа je cilj Etno.kom festа 2011 bio dа se Romi učine „vidljivim“ nа tаj nаčin što će se nаći u sаmom centru festivаlskog zbivаnjа.
sabor_rozanstvo_2011.jpg Narodno stvaralaštvo
VIII SABOR „BEZ IZVORA NEMA VODE”
Selo Rožanstvo (Zlatibor), 19. avgust 2011.
Autorka: Marija Vitas
Ova manifestacija, tj. sabor održava se, počev od 2004. godine svakog 19. avgusta, dakle na Preobraženje Gospodnje u selu Rožanstvu, smeštenom na padinama Zlatibora na dvadesetak kilometara od Užica i na petnaestak kilometara od čuvenog, među turistima veoma popularnog centra Zlatibora. Stanovnici Rožanstva, ima ih oko 400, bave se pretežno poljoprivredom i stočarstvom ali je još uvek prilično očuvana i tradicija kačarskog zanata. Poreklo Rožanjaca je dinarsko i to sa korenima u hercegovačkim odnosno crnogorskim brdima. Iz ličnog susreta i kontakata koji sam sa njima imala ove, kao i istim povodom prošle godine, mogu s punim pravom da istaknem nekoliko divnih osobina stanovnika Rožanstva kao što su otvorenost, energičnost, predusretljivost, vedrina, vitalnost (kod onih starijih po godinama), lucidnost, duhovitost...
levantine_duo_omot_levantine_journey.jpg Prikaz:
ALBUM „LEVANTINE JOURNEY” GITARSKOG DUA „LEVANTE”
Autor: Dragomir Milenković
Na albumu se nalazi 14 kompozicija za gitarski duo, od kojih je „Đuđino oro” najbliže mojim slušalačkim potrebama, ali takođe dva poznata džez standarda „All My Blues” i „Round After Midnight” zanimljiva za teoretsku analizu. Vojislav je „građanin sveta”, koji izranja sa Balkana, na kome se susreću različite kulture, i to bi bio opšti pečat njegovog pristupa gitari. Slušajući ga kako svira, imam utisak da mu je suviše tesno u jednoj kulturnoj matrici, u kojoj provodi tri do četiri minuta, da bi odmah krenuo dalje na put oko sveta, a zatim se ponovo vratio Mediteranu, ili još užem prostoru juga Srbije, i susedne Bugarske. Uravnotežena energija u kombinaciji sa misaonom dubinom, i smislom za improvizaciju ostavlja dilemu, da li se radi o džez gitaristi koji ulazi u prostor klasike, ili pak o klasičnom gitaristi koji koketira sa džezom. Jedno je sigurno, kao i radosna vest za buduće slušaoce albuma „Levantine Journey”, a to je da će biti pošteđeni dosade, na ovom putu oko sveta, čemu svoj doprinos daje i Aleksandra Lazarević.
dora_hristova.jpg Balkan:
Intervju sa Dorom Hristovom, dirigentkinjom hora „Le Mystere Des Voix Bulgares”
GLASOVI IZ DAVNIH VREMENA
Autor: Nikola Glavinić
Jedan od najpoznatijih i najprodavanijih balkanskih začina na world music pijaci je onaj sa etiketom „Le Mystere Des Voix Bulgares” – „Misterija bugarskih glasova”. Pojava njihovih albuma na rafovima prodavnica ploča na zapadu, krajem 1980-ih, uticala je na formiranje ideje o muzici sveta i nadžanrovske odrednice „world music”, ali i na pop-rok zvezde poput Kejt Buš (Kate Bush) i Pola Sajmona (Paul Simon). „Misterije bugarskih glasova” su, može se reći - prvi balkanski world music brend. Ansambl je još 1952. godine - kao hor bugarskog državnog radija (kasnije i televizije) osnovao Filip Kutev. Svetska priča hora kreće dvadeset i tri godine kasnije kada njihove snimke na zapadu objavljuje Švajcarac, producent i izdavač Marsel Selije (Marcel Cellier). Legenda kaže da je mnogo godina kasnije taj album na preporuku Pitera Marfija (Peter Murphy, ex- Bauhaus) poslušao Ivo Rasel (Ivo Russel), vlasnik kuće 4AD, i reizdao ga 1986. godine. Usledio je potom i drugi album hora za koji je Marsel Selije nagrađen Gremijem 1990. godine. Od 1974. godine horom rukovodi dirigentkinja Dora Hristova, inače i profesor na muzičkoj akademiji u Plovdivu. Sa Dorom Hristovom razgovarali smo početkom ove godine, uoči koncerta hora „Misterija bugarskih glasova” u Sinagogi u Novom Sadu.
vlada_maricic_dom_sindikata_2011_2.jpg Koncert:
VLADA MARIČIĆ & PRIJATELJI
Beograd, Dom sindikata, 12. maj 2011.
Autorka: Marija Vitas
Prošlo je šest godina od poslednjeg albuma našeg cenjenog džez muzičara, pijaniste, kompozitora i aranžera Vlade Maričića. Ukupno sedam njegovih dosadašnjih audio-izdanja nizalo se uglavnom u dobrom tempu počev od 1991. godine i prvenca „Ornamenti“ do 2005. kada je objavljen „Romano-Cubano“. Zatim je usledila duža pauza (preciznije – diskografska pauza) da bi se, konačno u 2011.-oj, proširila vest o novom Maričićevom albumu . Tim povodom, jedne lepe, prijatne majske večeri (čist izuzetak s obzirom na činjenicu da ove godine maj mesec iznenađujuće protiče u mnoštvu tmurnih, kišovitih, prohladnih dana) upriličen je promotivni koncert na kojem je mnogobrojna publika imala priliku da se upozna sa novim kreativnim poduhvatima Vlade Maričića.
bassekou_kouyate_mala1.jpg Koncert:
BASEKU KUJATE I NGONI BA
Beograd, Dom omladine, Sala Amerikana, 25. mart 2011.
Autorka: Marija Vitas
Čini se da je svaki susret sa afričkom muzikom i afričkim muzičarima, po pravilu upečatljiv, vredan i uzbudljiv. Naglašenost ritma u afričkoj muzici i njegova raznovrsnost svakako su važni elementi u prenošenju vanredne količine energije na slušaoca i posmatrača i u vezi sa tim, u podsticanju prisutnih na ples i to – razdragan ples. Zatim, tipično je i grupno građenje zvuka u punom značenju te reči, gde svaki muzičar daje jednak doprinos a čija je posledica zvučna isprepletanost mnoštva melodija, ritmova i harmonija. Čak iako znamo da je fantastični svirač ngonija Baseku Kujate (Bassekou Kouyaté) – vođa grupe Ngoni ba (značenje naziva – Veliki ngoni), čak iako su muzičari imali prostora za sopstvene solo-izlete i improvizacije ipak najsnažniji utisak jeste vezan za kompaktnost, nedeljivost, homogenost muzike koju je sedmoro ljudi izvodilo, u kojoj zapravo nema klasičnog odnosa vodeće i prateće deonice tj. onog koji vodi i ističe se (pa čak ni u slučaju vokala!) i ostalih koji imaju ulogu pratnje. Sve je u istom planu, u istoj ravni. Upravo takav odnos celovitosti i jednakosti u muzici stvara posebnu vrstu energije i izražajnosti ubedljivo se prenoseći na publiku koja se zadovoljno utapa u to neodoljivo muzičko i „ritualno“ jedinstvo kao i u jedan neponovljiv trenutak.
ornamentika.gif Studija:
POTENCIJAL „WORLD MUSIC” U OČUVANJU TRADICIONALNE MUZIKE I NJENIH OBLIKA U SRBIJI
Autor: Oliver Đorđević
Kao i ostale zemlje Trećeg sveta, suočavamo se sa činjenicom da je „world music” publika sa Zapada prvenstveno ta, koja, koristeći svoju ekonomsku moć, održava u životu tradicionalne umetničke forme sa raznih strana sveta (uključujući i one koje potiču sa Balkana), do onog trenutka kada ćemo i mi u Srbiji doživeti „preobražaj” i pomisliti: „Baš je dobro što nismo dopustili da ovo propadne pre nego što smo shvatili koliko je dobro to što imamo”. Neosporno je da su naši vrhunski umetnici poput Svetlane Spajić, Borisa Kovača, Lajka Feliksa, Slobodana Trkulje, Bobana i Marka Markovića, Jovane Backović, braće Teofilović i drugih, prihvaćeniji na Zapadu nego u Srbiji. Umetnici „world music” orijentacije u Srbiji, i uopšte na Balkanu, nalaze se između dve vatre. Suočeni su sa zahtevima lokalne publike koja od njih očekuje moderne postupke u tretiranju tradicije i fjužn proizvode, dok konzumente sa Zapada, sasvim suprotno tome, iz godine u godinu interesuju što siroviji tradicionalni muzički oblici (srpske „groktalica” i „orzalica” doživele su ovacije u amsterdamskoj „Concertgebouw”).
Preuzmite kompletan tekst u pdf formatu >>

cd_etnoumlje_17-18.jpg Prateći CD uz magazin Etnoumlje No 17/18:
MIROSLAV TADIĆ: PUTNIK
WMASCD237
Snimljeno uživo 4. novembra 2000. godine na
European Jazztival Elmau, Nemačka
Snimatelj: Jürgen Thiele


PREUZMITE KOMPLETAN MAGAZIN ETNOUMLJE # 17-18 U PDF FORMATU >>

Pregled svih brojeva Etnoumlja >>