HOME   ENGLISH  BANDS ARTISTS PROMOTERS  MAGAZIN ETNOUMLJE  EDUKACIJA  PROJEKTI  FESTIVAL  WMAS REC  LINKS   CONTACT

WORLD MUSIC SAMIT   SWM INTERNET RADIO >>   ARHIV SRPSKE WORLD MUSIC

Aktuelni projekti

REGISTRACIJA SRPSKIH WORLD MUSIC SASTAVA I UMETNIKA (Preuzmite formular za registraciju)
Registracija je od izuzetne važnosti i u korist je World Music stvaralaca u Srbiji. Registracija podrazumeva prijavljivanje određenih podataka o sastavu odnosno umetniku. Ovi podaci se dalje prosleđuju u Centralnu bazu podataka koja je dostupna svim interesentima za srpsko World Music stvaralaštvo. Registracija i Centralna baza podataka se uređuju po principima organizacije World Music Denmark. Ciljevi registracije su brojni: Sagledavanje opšte situacije World Music scene u Srbiji, Centralna baza na Internetu, pružanje neophodne pomoći stvaraocima i dr. Više>>

CD WORLD MUSIC FROM SERBIA
World Music Asocijacija Srbije i WMAS Records pokreću ediciju audio CD izdanja pod nazivom World Music From Serbia. Sva izdanja biće objavljivana kao dodatak World Music Magazina Etnoumlje koji izdaje World Music Asocijacija Srbije. Magazin Etnoumlje izlazi kvartalno, prema tome i CD audio izdanja World Music From Serbia biće objavljivana četiri puta godišnje. Plan je da tri CD izdanja predstavljaju albume ili zapise koncerata pojedinačnih srpskih sastava, dok će četvrto izdanje (koje izlazi u zimskom broju magazina Etnoumlje) biti kompilacija pesama više World Music sastava iz Srbije. Više>>

ARHIV (FONOTEKA) SRPSKE WORLD MUSIC
World Music Asocijacija Srbije osniva Arhivu (Fonoteku) celokupnog World Music stvaralaštva u Srbiji po ugledu na slične fonoteke u drugim državama. Sa nadom da ćete nas podržati u našim naporima da sačuvamo za budućnost audio i video zapise srpskog World Music stvaralaštva, pozivamo sve World Music sastave u Srbiji da nam dostave sva svoja izdanja. Više>>

gramofon.jpg
POMOZITE U SAKUPLJANJU
PODATAKA ZA
WORLD MUSIC
ARHIV

Reggae u Srbiji:
REVOLUCIONARNA ENERGIJA

F. C. APATRIDE UNITED
Autor: Miss I Dread

fc_apatride_utd_1.jpg
FC Aptaride Utd
Foto: David Commeillas for
Ragga Magazine


Oduvek sam želeo da sviram neiskvareni reggae, da ga vratim korenima. Reggae je iznikao iz blues-a baš kao i mnogo današnje muzike a danas ga nažalost više poistovećuju sa soul i hip hop-om. Politika se uvek provlači kroz pesme, bez obzira jesu li konkretne, apstraktne, ljubavnog ili socijalnog karaktera - ističe Abdel Kheirawi, vođa benda F.C. Apatride United

Početkom 2003. godine bend F.C. Apatride United snimio je demo album u sopstvenoj produkciji. Pesme su se brzo raširile među domaćom reggae publikom, a od ostalih reggae bendova Apatridi su se izdvojili svojim politički i socijalno angažovanim tekstovima. U to vreme bend je snimio i svoj prvi spot za pesmu „Patriotizam”, koji je veoma mali broj ljudi imao priliku da vidi na domaćim televizijama. Nakon nekoliko godina u Irskoj, u potrazi za isplativim poslom, vođa benda Abdelraheem Kheirawi se vraća u Srbiju. Bend sve više dobija na ozbiljnosti i napreduje na međunarodnom polju. Prvo zvanično izdanje „On the frontline menu” izlazi za francusku izdavačku kuću „Makasound”. Usledio je album „Them” (Makasound), potom je za engleskog izdavača „Urban Sedated Records” objavljen 12” vinil single „Rural” (2008). Ove godine je iz studija Apatrida stigla još jedna odlična ploča „War Party” (2009). Pred vratima je treći album „Firing the truth” za „Urban sedated” (UK) i „Wagon Music works” (USA)... Abdel, Srbin sudanskog porekla, ovih dana zauzet je snimanjem prvog zvaničnog spota za jednu od numera sa novog albuma.

Etnoumlje: Približi nam malo novi album. Imaš li „pesmu favorit”?

Abdel: „Firing the truth” sadrži 8 pesama, plus intro i outro. Snimali smo gitare bez plug-inova, samo preko mikrofona a prvi put smo upotrebili slajd pri sviranju gitare. Album je sniman na vrhu Rajca, oseća se duh prirode, svežina... Analogno snimanje, naravno, pridodaje atmosferi. Semplova nema, kao i uvek... Osetili bismo se sramotno da koristimo bilo koju vrstu sempla. Favorite menjam svakodnevno, do trenutka kada prerastem svaku pojedinačno, onda je vreme za nove pesme.

E: Produkcija na svakom albumu gradacijski raste u kvalitetu. Ko stoji iza aranžmana i kompletiranja pesama?

A: Album stvaramo svi zajedno. Pitanje je koliko produkcija uopšte treba da utiče na sliku o bendu. Marlijev „Catch a fire” je sniman na četvorokanalnoj mikseti na kakvoj bendovi danas ni demo snimke ne prave. Ali svirka je zato ubitačna!

E: Na kojoj domaćoj televiziji očekujete prijem spota?

A: Ne očekujem ništa ni od koga. Znam da će biti emitovan u Americi, Francuskoj, Engleskoj i Jamajci... a za sve drugo još uvek nemam kontakte pa ću se potruditi da ih dobijem.

E: Beskompromisno se od samog početka držite ogoljenog roots reggae pravca, sa osnovnom postavom (bubanj, gitara, bas i glas). Za vas kažu da ste najmilitantniji reggae sastav u Srbiji.

A: Prema francuskom „Ragga” časopisu mi smo najmilitantniji na svetu! Ali svaka medalja ima dve strane. Iz udobne perspektive Evropljana možda izgleda tako, ali da li je to tako i u očima gladnih Afrikanaca, ili pripadnika bilo koje zemlje „trećeg sveta”? Možda smo za njih nedovoljno militantni? Ne obazirem se na tu vrstu kategorisanja. Iz našeg ugla gledano, današnji reggae bendovi nemaju dodirnih tačaka sa revolucionarnom energijom koju su imali bendovi sedamdesetih godina. Život muzičara je postao lagodan i dovoljno dobrog kvaliteta da postaje nemoguće poistovetiti se sa tuđim problemima ma koliko god oni bili krupni i važni. Tako je nastao taj šugavi „love & peace” imidž.

E: U vašim pesmama se mogu čuti tekstovi sa stavovima marksizma, kombinujete reggae i druženje uz fudbal, zaštitnicki ste okrenuti prema narodima muslimanskih zemalja.... Šta je spona između svih tih stremljenja?

A: Većina od 50 muslimanskih zemalja su kapitalističke teritorije u kojima eksploatacija siromašnih nije ništa manja nego u zemljama zapada. Stoga ne razumem zašto bi bili zaštitnički nastrojeni prema njima... Što se tiče Palestine i Iraka, tu čovek ne mora da ima dva grama mozga da bi znao na koju stranu da se svrsta. U svakom sukobu postoji agresor i branilac. Ne ukazati na strahote koje čine agresori ili biti indiferentan, isto je kao i učestvovati u tome. Evropska mladež koja ne diže glas protiv masakra i nije ništa drugo no saučesnik. Pogotovo što iste te elite koje pišu takve i slične scenarije sede u vladi evropskih i zapadnih zemalja bivaju reizabrane ‘time and time again’ od strane birača.

E: Rastafarijanizam nije deo vaše poruke, šta više, kritikovani ste od strane bendova iz inostrane izdavačke kuće jer ste pevali protiv ideje da je Haile Selassie bio Bog i da je još živ… Kako objašnjavaš svoj stav prema rastafarijanizmu?

A: Haile Selasie je nebitan lik. Reggae zapravo nije sveobuhvatno muzika rastafarijanaca. Linton Kwesi Johnson, Benjamin Zephaniah, Toot & Maytals - oni nisu Rastafarijanci. Ideologija i vera nisu neodvojive komponente reggae muzike, tako da ako navedene bendove nazoveš ‘ne-reggae bendovima’ onda slobodno nazovi i nas.

E: Reggae muziku u Srbiji uglavnom sluša populacija mladih. Sama scena se ustoličila pre nešto više od desetak godina. U zemlji nažalost nailazi ponovo trend 1990-ih, sa istim socijalnim i kulturološkim nedostacima. Mladi priklonjeni reggae zvuku nose u sebi revolt protiv takve društvene klime, ali mi se čini da ne mogu mnogo da učine protiv svega lošeg što im se nameće a pogotovo protiv materijalne nemaštine. Osuđeni su na nedostatak novca, a tek nemaju za kupovinu ploča i diskova sa inostranom etiketom. Kako će vaša poruka stići do domaće publike?

A: Ja ne vidim tu neki poseban problem. Biće piraterije, narezivaće se albumi to je sjajno! Zašto bi neko u teškoj materijalnoj situaciji bio diskriminisan i onemogućen da sluša muziku? Svi ti zakoni protiv piraterije su gluposti! Sve bi trebalo svima biti dostupno i besplatno.

EUROPEAN YOUTH

by A.Kheirawi

Album „Firing The Truth”

FROM THE EASTERN LANDS OF RUSSIA  TILL THE LONDON CITY
HAPPY YOUTH WITH SMILING FACES HAPPY AS CAN BE
IN A STATE OF MEDIOCRACY ,CONFORMING
TO INDECENCY
WORKING 9/5 ALL WEEK OH YEAH MY COMPANY MY GOD
PRODUCTIVITY OBLIGATORY GOT TO KEEP MY JOB
THE SURPLUS VALUE BATTLE?AH WHAT DAT?
GOT NO TIME TO READ
GET IT OFF INNA NIGHTCLUB ALCOHOL RESCUE ME
SEND YOUR BRAIN ON A VACATION CANNABIS, ECSTASY
GIVE US SEX AND LET US DANCE WITH ELECTRONIC
MUSIC IN OUR EARS

REF/// EUROPEAN YOUTH OH WHAT A LOVELY MORNING

FROM THE NORTHERN LANDS OF NORWAY OVER TO ITALY
HAPPY YOUTH PAYING MORTGAGE FEED THEIR BANKS WITH MONEY
COMMODITY FETISHISM LIVETH
IS IT SLAVERY?
NOW IT’S TELEVISION TIME AND YOU RELAX WITH GLASS OF WINE
REALITY SHOW AND WHO KISSED WHO I NEED TO KNOW
MICROWAVE BEEPER LET’S YOU KNOW
DINNER’S READY
NO CARE FOR HUNGRY AFRICANS INDEED THEY ARE SLAVES
SO SICK OF PALESTINIANS THEM ALWAYS COMPLAIN
TO HELL WITH SOUTH AMERICA IT’S ONLY COCAIN
LET’S FREE TIBET AND MEDITATE AND LIVE UP IN A DREAM

REF/// EUROPEAN YOUTH OH WHAT A LOVELY MORNING

THE FALL IN YOUR ECONOMIC  GROWTH  IS NOT THE CAUSE OF RECESSION…
SUBSIDIES PAIDD TO YOUR ECONOMIC SECTORS ARE NOT IMPOVERISHING MY NATION…
AND YOUR COMPANIES EXPLOITING OUR LANDS ARE MERELY MISSIONARIES…
AND ALL THE POVERTY WE EVER HAD WAS ONLY VOLONTARY…

REF/// EUROPEAN YOUTH….

DON’T YOU WISH THAT I SHOULD BETTER STOP?

Povratak na sadržaj Etnoumlja #9-10 >>

Pregled svih brojeva Etnoumlja >>